החרפה במלחמת הסחר: גורמים בסין אמרו היום (שבת) כי הם מתנגדים להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הטלת מכסים נוספים בשווי 550 מיליארד דולרים על סחורות מהמדינה. גורמים בסין הזהירו את ארצות הברית מההשלכות שעלולות להיגרם אם הם לא "יפסיקו לבצע פעולות לא נכונות". עוד הוסיפו במשרד המסחר הסיני כי על האמריקאים אסור להמעיט בנחישות של העם הסיני. 
אמש צייץ טראמפ כי וושינגטון תטיל מכסים נוספים בשווי של 5% על הסחורות הסיניות. הדברים נכתבו שעות ספורות לאחר שבייג'ינג הודיעה על הטלת מכסים בסכום של 75 מיליארד דולרים על סחורות אמריקאיות. 

בתחילת החודש אמר נשיא ארצות הברית כי הדיונים בנושא הסכם סחר חדש עם סין נמשכים. עם זאת, הוא ציין כי אינו מוכן לחתום על הסכם מהסוג הזה עדיין. "אנחנו מצליחים עם סין. אנחנו מדברים עם סין. אנחנו עדיין לא מוכנים לחתום על עסקה כלשהי - אבל נראה מה יקרה".לדבריו, הסינים מעוניינים בחתימת הסכם. "הם רוצים לעשות משהו אבל אני עדיין לא מוכן לזה. 25 שנות התעללות - אני לא מוכן כל כך מהר, אבל נראה איך זה מסתדר", ציין. עוד הוסיף הנשיא, כי ארצות הברית תמשיך להימנע מעשיית עסקים עם ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, אך הדבר עשוי להשתנות במידה וייחתם הסכם סחר חדש. עם זאת, כמה ימים לאחר מכן הוארך הצו המאפשר לוואווי לסחור עם חברות אמריקאיות. 
כידוע, סין וארצות הברית מנהלות מלחמת סחר החל משנת 2018, כאשר במסגרת זו0 כל מדינה ממשיכה להעמיד מכסים על טובין הנסחרים ביניהן. חילוקי הדעות הכלכליים החלו לפני כניסתה של סין לארגון הסחר העולמי, אולם נשיאי ארצות הברית הקודמים ג'ורג' בוש, ביל קלינטון, ג'ורג' וו. בוש וברק אובמה כשלו בניסיון לפתור מחלוקות אלו. באפריל 2018 הגישה ארצות הברית הגישה לארגון הסחר העולמי, ובה הביעה את מורת רוחה מכך שסין מפרה זכויות של קניין רוחני.