שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, צפוי להודיע על פרישתו מהתפקיד, זאת לאור החלטת הפרקליטות על הגשת כתב אישום נגדו בגין העלמת מס, כך נודע היום (רביעי) למעריב. 



נשיאות התאחדות התעשיינים זומנה לישיבה דחופה, שבמהלכה צפוי ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים להודיע על פרישתו. הודעת הפרישה תימסר על רקע החלטת הפרקליטות להגיש כנגדו כתב אישום בגין העלמת מס של 1.55 מיליון שקל בגין עסקה שלא דווחה כהלכה.



ברוש הסביר שהוא מעדיף כעת למקד את מאמציו בהליכים המשפטיים כדי להוכיח את חפותו, והוא אינו מעוניין שהתנהלות המשפט תעיב על פעילותו כנשיא התאחדות התעשיינים. 


דונרשטיין. אחד המועמדים הבולטים לתפקיד. צילום: אייל טואג
דונרשטיין. אחד המועמדים הבולטים לתפקיד. צילום: אייל טואג


בעקבות כך, צפויות הבחירות להתאחדות להתקיים לקראת סוף 2019. על התפקיד צפויים להתמודד מספר מועמדים עיקריים, בהם שמואל דונרשטיין, בעל השליטה בקבוצה רב-בריח ואחד התעשיינים המובילים במדינה. אם דונרשטיין יזכה בתפקיד, נראה כי האחריות הניהולית על הפעילות בקבוצה, כולל המשך הפיתוח העסקי, תועבר לדור המשך. 



מועמד נוסף לתפקיד הוא נשיא "קוקה-קולה" לשעבר, רוני קוברובסקי, שכבר הודיע בעבר על רצונו להתמודד על התפקיד. יחד עם זאת, עשויים מועמדים של הרגע האחרון להתמודד אף הם על התפקיד.