הבנק העולמי פרסם הבוקר (חמישי) את הדוח השנתי של דירוג עשיית העסקים, "Doing Business". בהתאם לדו"ח, מדינת ישראל מדורגת במקום ה-35 מתוך 190 מדינות. מדובר בשיפור משמעותי בדירוגה של ישראל, עלייה של 14 מקומות משנה שעברה בה דורגה במקום ה-49 ועלייה מצטברת של 19 מקומות תוך שנתיים.



בשנת 2018, קיבל אגף החשב הכללי תחת אחריותו את ריכוז הטיפול במדד ה-Doing Business, המהווה אינדיקטור עולמי לקלות עשיית עסקים במדינות השונות מול הבנק העולמי ומשרדי הממשלה. זאת, כהמשך ישיר להמלצות הוועדה הבין-משרדית לשיפור הסביבה העסקית שמינה החשב הכללי, רוני חזקיהו, בהשתתפות נציגים ממשרד ראש הממשלה, משרד המשפטים, משרד הכלכלה, רשות המסים ואגף תקציבים באוצר.



שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "הזינוק במדד היא בשורה אדירה לכלכלת ישראל. זו מגמה שמשדרת לשווקים הבינלאומיים על כיוון של מלחמה בבירוקרטיה והסרת חסמים שפותחים את המשק ומקלים על עשיית עסקים. זו תוצאה של עבודה יומיומית קשה של כל משרדי הממשלה, בהובלת החשב הכללי במשרד האוצר רוני חזקיהו. נמשיך לפעול לחיזוק כלכלת ישראל".



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על הבשורה וציין כי העלייה במדד נעשתה "בזכות מדיניות אחראית ונחושה", והוסיף כי "הישג זה הוא תוצאה של עבודה מאומצת של הממשלה, של משרד רה"מ, משרד האוצר, משרד המשפטים ומשרדים נוספים". שר המשפטים, אמיר אוחנה, אמר כי ״הזינוק המרשים של מדינת ישראל במדד קלות עשיית העסקים נובע משינוי תפיסה אותו מוביל ראש הממשלה בשנים האחרונות".




מקים הוועדה הבין-משרדית, החשב הכללי רוני חזקיהו אמר גם הוא כי "מדובר בקפיצה משמעותית בדירוג של מדינת ישראל, המבטאת רפורמות שקודמו במהלך השנים האחרונות וכן את המשך השיפור בתהליכים בתוך משרדי הממשלה, בהם מגמת הדיגיטציה והמעבר לשירותים מקוונים" וסיכם כי הדבר בא בזכות "עבודה משותפת עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, שיקפנו לבנק העולמי את הנתונים והצעדים שבוצעו בשנים האחרונות בכל עשרת תחומי המדד".