הסטארט-אפ הישראלי Become (לשעבר Lending Express), שפיתח פלטפורמה דיגיטלית למציאת פתרונות פיננסיים לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 12.5 מיליון דולר. ההון ישמש את החברה להרחבת פעילותה בארה"ב ובאוסטרליה ולהעמקת פיתוח הפלטפורמה הטכנולוגית שמאפשרת לכל בעל עסק לקבל מימון.



"יותר מ-200 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים הצטרפו לפלטפורמה של Become מאז תחילת פעילותה באוקטובר 2016, וקיבלו באמצעותה הלוואות בסכום מצטבר של 170 מיליון דולר. ב-12 החודשים האחרונים חל גידול של 155% במספר ההלוואות, גידול של 209% בהיקף ההלוואות, ועלייה של 107% במספר הלקוחות", נמסר מהחברה.



את סיבוב הגיוס - בגובה 10 מיליון דולר הובילו הקרנות Benson Oak ו- Magenta Venture ובהשתתפות RIO Ventures Holding, iAngels ו- Entrée Capital. לכך התווספו 2.5 מיליון דולר "חוב לצמיחה" שהעניקה ויולה קרדיט לחברה. עורכי הדין יאיר גבע וליאור כץ ממשרד הרצוג פוקס נאמן הובילו את העסקה מטעם Become.



"אנו מאמינים שהגיע הזמן לשנות את הדרכים הקיימות לקבלת הלוואה לעסק. הטכנולוגיה של Become מעצימה את העסקים הקטנים, מספקת להם את השקיפות והתובנות הדרושות לשיפור הפרופיל הפיננסי שלהם בכדי להיתפס כאטרקטיביים בעיני המלווים. המוצר שפיתחנו יוצר שוק חדש למלווים ופותח הזדמנויות לעסקים שעד עכשיו לא יכלו לקבל הלוואה. כעת הם יכולים להפוך לעסק שתמיד חלמו להיות", אומר עדן עמירב, מנכ"ל ומייסד משותף של Become. "ההון שגייסנו יאפשר להרחיב את הפעילות הגלובאלית שלנו ומאפשר שינוי אמיתי בתעשייה, אנחנו מבטיחים שלכל עסק שראוי למימון יהיו הכלים כדי לקבל אותו".



"אנו מכירים את הצוות של Become שנים רבות, ואנחנו עדים ליכולת המהירה שלהם לעמוד בדרישות חדשות עם שינויי השוק." אמר רוברט כהן, שותף מנהל בקרן Benson Oak. "אנו שמחים להיות חלק מהמסע של Become שקובעים סטנדרטים חדשים בתעשייה, ומשפיעים בצורה אמיתית ומשמעותית על עסקים ברחבי העולם."