חברות התקשורת החדשות יחסית, כמו הוט וגולן טלקום, מזנבות בחברות הסלולר הוותיקות יותר ובהן סלקום, פרטנר ופלאפון, וזאת על רקע התחרות החריפה בשוק התקשורת. הוט סיימה את הרבעון השלישי של 2019 עם זינוק של 9,000 מינויים חדשים בזכות שירותי האינטרנט המהיר. בסלולר נוספו לחברה שבניהול טל גרנות גולדשטיין 12 אלף לקוחות חדשים.

ואילו גולן טלקום, שבשליטת קבוצת אלקטרה, הצליחה באותו רבעון לצרף 17 אלף מנויים חדשים. מספר מינויי הסלולר בחברה מגיע ל־923 אלף. ההכנסות גדלו הרבעון ב־6% ל־137 מיליון שקל. הרווח התפעולי גדל ב־13% ל־28 מיליון שקל. על רקע התוצאות הטובות, יצאה אתמול גולן טלקום במבצע לשנתיים, המאפשר קבלת קו סלולר שני (הראשון ב־29.9 שקל לחודש) ב־19 שקל לחודש, במהירות גלישה של 50 ג'יגה. 

ענקית התקשורת בזק, בניהולו של דודו מזרחי, תפרסם היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי על רקע העברת השליטה בחברה לקרן ההשקעות הבינלאומית סרצ'לייט. הדוחות שאושרו בדירקטוריון יושפעו גם מהפרשות חד־פעמיות. מדובר בהפרשה נוספת של 160 מיליון שקל לפרישת עובדים בבזק והסכם שכר בעלות של 100 מיליון שקל בחברת הבת פלאפון.

גם הדוחות הכספיים של חברות הבת פלאפון ויס יפורסמו היום. פלאפון תושפע מהתגברות התחרות בשוק הסלולר ומהשחיקה הנמשכת בדמי המינוי. יס דיווחה אתמול על הסכם שכר קיבוצי, שנחתם בתיווך הסתדרות העובדים הלאומית ואשר יהיה בתוקף לשנים 2019־2021, בדומה לזה שנחתם בחברה האחות פלאפון. בין היתר, כולל ההסכם תוספות שכר בגובה של 3%, מענקים חד־פעמיים של 14.5 מיליון שקל ומענק של 1% לעובדים הוותיקים, הגדלת הסבסוד לארוחות ועוד.

החברות שכבר פרסמו את הדוחות נוגסות בחלקן של החברות הוותיקות, ובראשן סלקום שבניהול ניר שטרן ופרטנר, שיפורסמו בתחילת השבוע הבא. בסלקום ממתינים לסגירת הסכם ההבראה בשיתוף העובדים ולמהלכים נוספים קודם לפרסום הדוחות הרשמיים. חברת ההשקעות הבינלאומית האצ'יסון, שקיבלה לבעלותה מידיו של חיים סבן את השליטה בחברת פרטנר, מעוניינת להמשיך להחזיק בחברה. על רקע זה היא הגישה למשרד התקשורת בקשה לקבלת רישיון שליטה שיאפשר את המשך ההחזקה במניות. הטיפול בבקשה עשוי להימשך מספר חודשים. כפי שנחשף ב"מעריב", האצ'יסון ביקשה לצרף לדירקטוריון החברה (באופן זמני) את עמיקם כהן ודן אלדר.

אלא שנציגי הציבור בדירקטוריון התנגדו לכך, וכהצעת פשרה החליטו לצרף שניים חדשים. הראשון שבהם הוא ריצ'י האנטר, לשעבר מנכ"ל חברת נטוויז'ן ושופרסל וכיום מבעלי קרן ההשקעות גרין לנטרן. האנטר גם צפוי לשמש כיו"ר דירקטוריון זמני בחברה וזאת עד למציאת מועמד קבוע עם התבהרות מצב השליטה. דירקטור נוסף שצורף לחברה הוא רואה החשבון יוסי שחק, שהיה עד לאחרונה חבר בדירקטוריון בנק המזרחי טפחות. מינוי שני הדירקטורים מאפשר יצירת קוורום של שבעה דירקטורים שיאשר את ניהול הישיבות. הקוורום ירד בעקבות התפטרות חמשת נציגיו של חיים סבן מהדירקטוריון.