"אנו מעריכים כי כל ממשלה חדשה שתקום בישראל לא תשנה את המדיניות בנושאי הגז הטבעי" – כך אמר אתמול ביני זומר, סגן הנשיא לעניינים אזוריים בחברת נובל אנרג'י ישראל, במהלך ועידת הדיפלומטים של הג’רוזלם פוסט, שנערכה במלון "וולדורף אסטוריה" ירושלים.



“מה שרואים מכאן לא רואים משם", הוסיף זומר, "כך שמי שירכיב את הממשלה הבאה יגיע לאותן מסקנות. איננו צופים כל שינוי. תשע שנים עברו מאז גילוי מאגרי הגז מול חופיה של מדינת ישראל, ואנו בנובל אנרג’י משיגים את כל המטרות שהממשלה הציבה בפנינו לטובת הציבור הישראלי. לפי הנתונים של משרד האנרגיה משנת 2004 ועד 2018, המעבר לגז הטבעי חסך למדינת ישראל עד כה 64 מיליארד שקל".



זומר שב והזכיר כי במחצית השנייה של דצמבר השנה תתחיל החברה להזרים גז טבעי מהבארות של מאגר "לוייתן". "זהו פרויקט האנרגיה הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל, והוא יקנה לה ביטחון אנרגטי", הבהיר זומר, "מעבר לזה, הפסקת השימוש בפחם תעשה את התושבים בישראל בריאים יותר, עם אוויר נקי יותר לנשום".



לפי הערכות נובל אנרג’י, הכנסות המדינה מפרויקט "לוייתן" ב־15 השנים הקרובות צפויות להסתכם בכ־63 מיליארד שקל, וזהו מקור חשוב לצמצום הגירעון בתקציב המדינה. "הציבור הישראלי כלל לא התייחס לתעשיית הגז הטבעי עד לגילויים בתחילת שנות האלפיים", מסכם זומר, "הדיון הציבורי בישראל לוהט ורגשי ויכול להגיע עד לקיצון, אבל חשוב שהציבור יידע שהממשלה עשתה ועושה למענו רבות. הדרישות הרגולטוריות מחמירות. כאזרח ישראלי אני חושב שהממשלה עשתה עבודה טובה, ויש לשכנע את האנשים שלא רק אנחנו אלא גם הרגולטור דואג להם".