טירוף הקניות של הבלאק פריידי הורגש היום (שישי) משעות הבוקר בקניונים, מרכזי הקניות ובאתרי האונליין. מנתוני חברת שב״א (שירותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכות התשלומים הלאומיות, עולה כי בין השעה 9:00 עד 15:00 רכשו הישראלים בכרטיסי אשראי בהיקף של למעלה מ-750 מיליון שקלים. במהלך השעות הללו התבצעו למעלה משלושה מיליון עסקאות באשראי. עוד עולה כי הדקה העמוסה התרחשה במהלך השעה שבין 11:00 ל-12:00, ובה נרשמו 12,500 עסקאות בדקה.  
בהשוואה לנתוני הבלאק פריידי בשנה שעברה, מדובר בעלייה של למעלה מ-12% בכמות העסקאות ולמעלה מ-20% בסכום ההוצאה. מהחברה נמסר: "חברת שב״א נערכה עם צוותים מתוגברים על מנת לעמוד בעומסי הפעילות הצפויים בבלאק פריידי שנחשב לאחד מימי הקניות העמוסים ביותר במהלך השנה".

כאמור מדובר בשיאו של חודש נובמבר, שזכה לפני זמן רב לתואר הלא רשמי של חודש הקניות ברשת. כזכור, בתחילת החודש התרחש השופינג איי אל - הגרסה הישראלית של הבלאק פריידי. כמה ימים אחריו התרחש יום הרווקים הסיני, שלמרות שהוא נוגע ברווב לאתרים מהמזרח, היו רבים נוספים שאימצו אותו. הבלאק פריידי מסמן את שיא הטירוף של הקניות, שאמור להירגע מעט בתחילת השבוע הבא, אחרי הסייבר מאנדיי, שבניגוד לשנים קודמות מתקיים ב