איש העסקים חזי בצלאל, בעל השליטה בחברת הסלולר We4G, הציע ערעור לקנות את השליטה בבנק אגוד ולהשקיע בו מאות מיליוני דולרים, אבל הצעתו נענתה בסירוב על ידי הממונה על התחרות. כך נודע ל"מעריב". על פי ההערכות בשוק, בצלאל, שהונו נאמד במאות מיליוני דולרים, היה מקבל את היתר השליטה, כפי שקיבל את ההיתר לבעלות על חברת הסלולר.



למרות כל זאת, הממונה על התחרות עו"ד מיכל הלפרין דחתה על הסף את המהלך, לפיו הצעתו של בצלאל תועלה לדיון בבית הדין להגבלים. כך למעשה, יתכן כי הלפרין, בסופו של דבר, השפיעה על ההחלטה הסופית. מנגד, גורמים מקרב בעלי השליטה באגוד טוענים כי ההצעה של בצלאל בכלל לא עמדה על הפרק ואף אחד לא שמע עליה. לטענתם, מדובר בהצעה כביכול שהיא בעצם ספין של פרופ' ירון זליכה, היועץ החיצוני של הוועד, שמנסה להסיט את הדיון, כך לדבריהם, לאפיקים נוחים לעובדים.



כזכור, היה זה השופט עודד שחם שדן כשופט יחיד (ללא נציגי ציבור כמקובל) בערעור של בעלי בנק אגוד ובנק מזרחי טפחות על ההחלטה שלא לאשר את המיזוג. שחם דחה את החלטת עו"ד הלפרין ואישר את המיזוג. אתמול פרסם בית המשפט את נימוקי ההחלטה. לאחר פרסום ההודעה לתקשורת, הוצא צו איסור פרסום על תוכן ההחלטה מאחר שנמסרו בטעות פרטים שלא אמורים היו להתפרסם. רשות התחרות עסוקה בימים אלה בגיבוש מתווה שיפתור את בעיית האשראי לענף היהלומים, כפי שקבע השופט שחם בהחלטתו המקורית (ההחלטה לא מאתמול).



בנק אגוד הינו המממן העיקרי במערכת הבנקאית של ענף היהלומים והיקף האשראי שהעמיד לרשות הענף מסתכם ב־150 מיליון דולר. המיזוג עם מזרחי טפחות עלול לגרום למספר יהלומנים למצוקה בתזרים המזומנים.



כך או כך, ועד העובדים של בנק אגוד עדין לא הרים ידיים. יו"ר הוועד איציק מוקמל מסר בתגובה להתרחשויות האחרונות ל"מעריב": "מזה שנתיים אנחנו מנהלים מלחמת חורמה למניעת המיזוג. ככל שמסתכלים על הפרמטרים הכלכליים, מצבו של הבנק משתפר. עו"ד הלפרין לא הסכימה עדין לערער לבג"ץ על החלטת בין הדין. אוי ואבוי אם בסופו של דבר היא לא תגיש ערעור. זאת תהיה שערורייה שבמשמרת שלה יחוסל בנק בניגוד לאינטרס הציבור. מותר לה לערער לעליון וזאת חובתה הציבורית. העליון יחליט מי צודק. אם לא תערער אנחנו חושבים שהיא חוטאת. ידוע לי על גורמים פרטיים שמתכוונים לערער על ההחלטה לבג"ץ אם הלפרין לא תערער".



רשות התחרות החליטה בעקבות דיון פנימי שנערך הבוקר, שלא לערער על החלטת בית הדין, שקבעה כי אין מניעה למזג את בנק אגוד לתוך בנק מזרחי טפחות. ההחלטה התקבלה בחופזה בעקבות חשיפת מעריב על המגעים שנוהלו מאחורי הקלעים לשקול מחדש את הגשת הערעור, לאור הנסיבות המיוחדות שנוצרו. 
 

בתוך כך, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שדחף להתנגד למיזוג, דבק בעמדתו. "מיזוג בנק אגוד עם בנק מזרחי טפחות יפגע קשות בתחרות במערכת הבנקאית ובלקוחות, וזאת אני שומע גם מגורמים רבים שפונים אליי". השר הוסיף כי "העובדה שנתח השוק של בנק אגוד אינו גבוה אינה פוגעת במעמדו כגורם התורם לתחרות. אני מעריך שאם הממונה על התחרות לא תערער בסופו של דבר על החלטת בית הדין להגבלים, יוגש בסופו של דבר ערעור לבית המשפט העליון".