ההשקעות של מפעל הפיס במהלך שנת 2019 במלגות לסטודנטים ובפרוייקטים חברתיים בקהילה הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל. כך עולה מסיכום הנתונים של מפעל הפיס. ב-2019 ניתנו כ-30 אלף מלגות לסטודנטים ברחבי הארץ, שמייצרות מיליוני שעות התנדבות במגוון תחומים וזאת, לעומת כ-13 אלף מלגות אשתקד.

המלגות ניתנו במסגרת שיתוף פעולה עם 217 רשויות מקומיות, ששותפות במגוון מיזמים חברתיים. עוד עולה מסיכום הנתונים, כי מספר הרשויות מהחברה הערבית הכפיל את עצמו ועומד כיום על 74 רשויות מקומיות עם 6,950 מלגות ומספר הרשויות הדרוזיות שילש את עצמו ל-13 רשויות עם 1,220 מלגות. מהפך גדול חל גם ברשויות החרדיות, כאשר שבע מתוכן משולבות בתכניות המלגאים עם 1,340 מלגות.

עוד עולה מהנתונים, כי במהלך 2019 אושרו לרשויות מענקים המתמקדים בהשקעה  בנוער בסיכון, הגיל הרך, אזרחים ותיקים, אנשים עם מוגבלויות וכן העצמה נשית. בנוסף, ניתנו מענקים להפעלת שישה מוקדים לשירותי רפואה דחופה בבית שאן, מגדל העמק, מצפה רמון, נתיבות, ערערה-בנגב וקריית שמונה.

75 מענקים ניתנו לרשויות מקומיות לטובת תכניות הפעלה בתחום הרווחה ובהן מיזמים לגיל הרך, נוער בסיכון, אזרחים ותיקים, אנשים עם מוגבלויות והעצמת נשים. 40 מענקים נוספים ניתנו לרשויות המקומיות לתוכניות הפעלה לקידום נוער וצעירים בקהילה.

במפעל הפיס ציינו, כי ב-2019 ניתנה לרשויות המקומיות האפשרות לבנות תכנית עבודה ל-5 שנים (2019-2023) במסגרת 'תכנית חומש' - עבור השלמת תקציב למיזמים קיימים וחדשים. זאת, במטרה להגדיל את יכולת התכנון של הרשויות המקומיות לטווח ארוך ולמצות את פוטנציאל התקציב. תכניות החומש נועדו להקל על עבודת הרשות ולהיטיב עם תושביהם. 

עוד עולה מסיכום הנתונים, כי התקיימו כ-210 מופעים של מיטב יוצרי המוסיקה בישראל בכל רחבי הארץ במחיר של עד 30 שקל לכרטיס וניתנה תמיכה לכ-160 פסטיבלים בתחומי התרבות והאמנות בכל רחבי הארץ. במסגרת פרוייקט פסנתרי רחוב הוצבו כ- 40 פסנתרי בטון במרחב הציבורי ברשויות המקומיות ברחבי הארץ, במטרה להעביר את המסר שהמוסיקה מחברת בין אנשים ויש בכוחה לגבש את הקהילה. 

לצד הפעילות בתחומי החברה והרווחה מפעל הפיס המשיך גם בשנת 2019 להשקיע בהקמה ובשיפוץ מבנים שמשרתים את הקהילה ובהם: ספריות, אצטדיוני ספורט, טיפות חלב, מרכזים לבריאות המשפחה, מעונות יום וגינות ציבוריות. "לצד הפעילות המבורכת של הקמת מבנים למען רווחת הקהילה, מפעל הפיס נגע השנה ביותר אנשים על ידי העמקה משמעותית של המשאבים בתחומי הרווחה, ההתנדבות והמעורבות החברתית", ציין יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי.