קבוצת הביטוח הפניקס, בניהולו של אייל בן סימון, מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת מלוא השליטה בחברת המימון והסליקה החוץ־בנקאית גמא לפי 600 מיליון שקל, כך נודע ל"מעריב". מה שמעכב את השלמת העסקה הם חילוקי דעות על המחיר הסופי. מייסדי גמא דורשים עבור חלקם שווי חברה גבוה מ־600 מיליון שקל, ומנגד נוקבים בהפניקס בתג מחיר של 550 מיליון שקל. 

הפניקס מחזיקה כיום ב־49% ממניות גמא, שנרכשו בשנת 2008 תמורת 64 מיליון שקל - מחיר המשקף שווי עסקה של 130 מיליון שקל.

עסקיה המוצלחים של גמא הביאו לעליית ערכה ביותר מפי חמישה והפניקס מוכנה לשלם את המחירים הגבוהים בין השאר מכיוון שמדובר באחד ממנועי הצמיחה החשובים של הקבוצה ובפעילות משלימה במגזר הפיננסי.

כשהשליטה בהפניקס הייתה בידי יצחק תשובה נמנעה ממנה האפשרות לרכוש את מלוא הבעלות על גמא משיקולי ריכוזיות. שיקול זה אינו עומד כעת על הפרק ולהפניקס יש את האמצעים הכספיים לרכוש את מלוא הבעלות.

השליטה בגמא נמצאת בידי קבוצת בעלי מניות זרים בראשות משפחת פינק, אלי אונגר, לשעבר בכיר בבנק המזרחי, ואריאל גנוט, מנכ"ל הקבוצה. בשבוע שעבר השלימה גמא גיוס של 250 מיליון שקל בניירות ערך. זאת בעקבות ביקושים של כ־600 מיליון שקל בגיוס ממשקיעים, מה שמעיד על האמון הרב בחברה. ההנפקה בוצעה בהובלת אקסלנס חיתום מקבוצת הפניקס. 

גמא פועלת במתן שירותים פיננסיים זה 21 שנה ומנהלת תיק אשראי בגובה 5 מיליארד שקל. מדובר בחברה עם רווחיות תפעולית הנאמדת בעשרות מיליוני דולרים בשנה. גמא עוסקת בניכיון שוברי אשראי, ניהול סליקה (כמאגד), התאמות כרטיסי אשראי, ניכיון שיקים ומתן אשראי מגובה בנדל"ן.