ועדת גילאור, בראשות השופטת בלהה גילאור, תתכנס הבוקר כדי לדון ולאשר חידוש כהונה, כמו גם מינויים חדשים של יותר מעשרה מנהלים ודירקטורים בחברות ממשלתיות. כך נודע ל"מעריב".

הדיון יתקיים לאחר שהשרים הרלוונטיים למינויים אלה, ובראשם שר האוצר משה כחלון, חתמו ואישרו את ההמלצה. המינויים הובאו לידיעתו של ינקי קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות, שאישר את כולם. קוינט הסביר ל"מעריב" כי אף שמדובר בתקופת בחירות, שבמסגרתה אסור לבצע מינויים חדשים, הרי שמדובר במינויים הכרחיים, לדבריו, למען תפקודן היעיל של החברות הממשלתיות. "בכל מקרה, בחלק מהמינויים המשמעותיים מדובר באישור זמני, ולשרים הרלוונטיים בממשלה הבאה תהיה הזכות להמשיך או להפסיק את המינויים האלה", הדגיש.

ינקי קווינט. צילום: משרד האוצר
ינקי קווינט. צילום: משרד האוצר

המינוי הבולט והמעניין ביותר שצפוי לקבל אישור היום הוא של חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון רשות הדואר. צאיג, שכבר מסיים שתי תקופות כהונה, ימונה באופן חריג, בהסכמתם של כחלון ושר התקשורת דודי אמסלם. הארכת הקדנציה של צאיג תינתן לתקופה נוספת של שנה, וזאת לאור חשיבות תהליך הפרטת הדואר והאפשרות במסגרת זאת לקבל רישיון בנק. בהקשר זה, יש לציין כי קבלת הרישיון "תקועה" כעת בשל מחלוקת מהותית מול נגיד בנק ישראל. בנוסף, צאיג יקבל אישור לשמש כדירקטור (ולא כיו"ר) לשלוש שנים נוספות.

סדרת מינויים נוספת שתתבצע בוועדה היום תתמקד בחברות הממשלתיות, שעוסקות בתחום הנדל"ן. יו"ר חברת דירה להשכיר, אודי אדמתי, המקורב לכחלון, ימונה לתקופת כהונה נוספת של שנה, וזאת לאחר שסיים כבר שתי תקופות כהונה.

ככל הנראה, גם ממלא מקום דירה להשכיר, יאיר טל, יקבל מוועדת גילאור מינוי של קבע. עם זאת, ייתכן כי ברגע האחרון שמו כלל לא יועלה לדיון, ולמרות זאת הוא יקבל את האישור החריג במסגרת דירקטוריון החברה. הוועדה היום תתבקש, בנוסף, גם להגדיל את מספר חברי הדירקטוריון בחברת הדיור הממשלתית עמידר. 

החברה, שבראשה עומד קובי אמסלם, תצרף לדירקטוריון לתקופת כהונה נוספת את פאר נדיר, לשעבר מנכ"ל קניוני עזריאלי. מינוי מעניין נוסף שצפוי לעבור היום בוועדה הינו של דן ליכטמן, שאמור לשמש כמנכ"ל פארק אריאל שרון. בראשות דירקטוריון הפארק עומד אברהם נתן, לשעבר נציב שירות המדינה. המינוי מובא לאישור הוועדה על אף מחלוקת הנוגעת לעיתוי הביצוע. עוד נמצא על הפרק של הוועדה: מינויה של ציפי עוזר כרמון למועצת רשות החדשות.

מיקי דודקביץ', מנהל בית החולים הלל יפה בחדרה, מצטרף לדירקטוריון קרן קיסריה שבשליטה משותפת של הממשלה ושל הברון רוטשילד. קרן קיסריה פועלת בסמיכות לחדרה, שם נמצא בית החולים.

על פי ההערכות, ועדת גילאור תאשר את כל המינויים למעט מקרים חריגים. הוועדה אמורה לקיים ישיבה נוספת בתחילת החודש הבא על מנת לאשר סדרת מינויים נוספת בחברות שבהן ישנו הרכב דירקטוריון חסר. 

יודגש כי במקביל לאישור המינויים השונים בוועדה למרות הבחירות הקרובות ובהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, מינויים מהותיים יותר תקועים בשל תקופת הבחירות.

כך למשל, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן חזר בו מכוונתו למנות מפכ"ל משטרה, וזאת לאחר שהבין את הבעייתיות בעיתוי הנוכחי. בשלב זה גם לא נמצא מחליף לשי ניצן, פרקליט המדינה הפורש, בגלל מחלוקת בין שר המשפטים אמיר אוחנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.