אלי, אלי, שלא ייגמר לעולם: חברת המלונאות פארק פלאזה, שנמצאת בשליטת איש העסקים הישראלי אלי פפושדו, מציגה רווחים עצומים לאורך העשור האחרון. כך עולה מסקירה שביצע ה"גרדיאן" הבריטי, שבדק את ביצועי המניות הנסחרות במדד FTSE הלונדוני לאורך העשור האחרון, מאז סוף שנת 2009.

מחיר המניה משקף לחברה שווי של 806 מיליון ליש"ט, שהן קרוב ל־3.66 מיליארד שקלים, סכום מרשים למדי בהתחשב בעובדה שמדובר בצמיחה משמעותית מגרעין ההון הראשון שגויס לחברה, עת הוצעו מניותיה לציבור לראשונה בשנת 2007, כלומר - ללא גיוסים נוספים וללא דילול של בעלי המניות.

מלבד המותג שנושא את שמה, הרי שלפארק פלאזה עוד שני מותגים מלונאיים: ארנה וארטהוטל. תיק הנכסים של החברה, נכון להיום, מונה כחמישים בתי מלון שרובם באנגליה, והיתר ברחבי אירופה. כמעט כל הנכסים מצויים בבעלותה המלאה של החברה.

בראשית דרכה של פארק פלאזה, היה איש העסקים המנוח מוטי זיסר (באמצעות אלביט הדמיה) שותפו של פפושדו, אך בין השנים 2010־2012 רכשה החברה את המניות שהחזיקה אלביט הדמיה, בקרוב ל־50 מיליון יורו (בשתי פעימות).

בסך הכל, מחזיקה החברה בנכסים מלונאיים - ממלונות יוקרה ועד לאתרי קמפינג - בשווי כולל של יותר משני מיליארד דולר (1.7 מיליארד ליש"ט), למעלה ממחציתם באנגליה.

על היקף הצמיחה של פארק פלאזה, ניתן ללמוד מהגידול בהכנסותיה שעמדו בשנת 2009 על קצת למעלה מ־80 מיליון ליש"ט, בעוד שבשנת 2018 הכניסה הרשת למעלה מ־341 מיליון ליש"ט (הכנסות 2019 עדיין לא ידועות במלואן, אך על פי החציון הראשון של 2019, הן צפויות להיות גבוהות מ־300 מיליון ליש"ט).

פפושדו פועל מזה שנים רבות בתחום המלונאות והוא מחזיק ב־32.4% ממניות פארק פלאזה. 

זיכרונות מהסלע האדום

אלי פפושדו (83) החל את דרכו בענף המלונאות עם שחרורו משירות קבע בצה"ל, ב־1966. הוא רכש, ביחד עם חבריו, קרקע באילת, עליה הקימה הקבוצה את מלון "הסלע האדום". שמונה שנים מאוחר יותר הוא הקים את חברת "מלונות ים סוף", וב־1987 הפך אותה לחברה בורסאית. 

עוד קודם לכן התפרסם פפושדו כמי שהקים את מלון "אביה סונסטה" בטאבה, אטרקציה תיירותית ידועה בשנות השמונים. לאחר שהחזירה ישראל את הקרקע למצרים, בסיומו של הליך בוררות ממושך עבר המלון לשליטה מצרית ושינה שמו ל"הילטון טאבה".

בשנת 2002, החליט פפושדו לצאת מהבורסה הישראלית, אך המשיך להשקיע, באמצעות מלונות ים סוף בתחומי המלונאות והדיור ברחבי אירופה ובצפון אמריקה.

פארק פלאזה הוטלס היא ללא ספק גולת הכותרת של פועלו בתחום המלונאי: הוא הנפיק אותה בלונדון, גייס כ־85 מיליון ליש"ט מהציבור, ובעזרת מימון מבנק הפועלים בישראל הפך אותה לאימפריה בתחום בתי המלון.

כיום, מעורבת קבוצת ים סוף במספר פרויקטים נדל"ניים בישראל, הגדול שבהם הוא הקמת שני מגדלי מגורים ברמת גן, במתווה של "פינוי בינוי".