שוק התעסוקה בענף ההיי-טק הישראלי נמצא בסוג של פרדוקס, מצד אחד הרשת מלאה בהודעות גיוסים ומנגד מתכנתים רבים שזה עתו סיימו את לימודיהם מדווחים כי לא חוזרים אליהם או נענים בשלילה כי אותן חברות מחפשות רק אחר מתכנתים בעלי ניסיון מעשי של שנים.

רשת מכללות בוטיק SVCollege, שהוקמה לפני כ 7 שנים ומונה כיום 5 סניפים הפרושים ברחבי הארץ, פתחה נוסחה המשלבת את לימודי מקצועות ההיי-טק לצד תהליך התלמדות מעשית ותהליך השמה, אותו מלווה המכללה. "המטרה שלנו היא שלא תיפגע שגרת החיים שלך במהלך הלימודים ושתרכוש ניסיון עבודה מעשי בחברות היי-טק", מדגיש מנכ"ל SVCollege תומר גלעד, "תהליך ההשמה לעבודה פועל בשני ערוצים: לקראת סיום ההכשרה אתה משולב בהתלמדות מעשית ובמקביל מוזמן לסדנה ייחודית שלנו ומקבל הדרכה מפורטת על איך להשתלב בשוק ההיי-טק, כנסי מיט-אפ ושימוש בכלים טכנולוגיים רלוונטיים בשוק העבודה כמו לינקדין.

"אתה יכול ליישם את כל מה שלמדת בקורס באותה חברה שבה אתה מתלמד", מדגיש גלעד, "מרגע זה אתה כבר לא באותה נקודה שסיימת לימודים ואין לך ניסיון. לצד רכישת הניסיון אתה גם יוצא עם ארגז כלים שקיבלת במהלך ההכשרה ומקבל מאיתנו מנגנון ליווי שמסייע לך לאורך תהליך חיפוש העבודה ועוזר להתגבר על הקשיים".

בשנים האחרונות רבים במשק מצאו את עצמם מחוסרי עבודה בשל הדיגיטציה שעוברות חברות רבות במשק, מה שדחף למצוא את עצמם מחדש באמצעות לימודי תוכנה בתקווה להשתלב מחדש בשוק התעסוקה. אבל כאמור חוסר הניסיון והחשש של המעסיק "ליפול" עם מתכנת טרי גורם מונע זאת מהם, דבר שבמכללה מקווים לשנות. "ברגע שהמתכנת כבר עושה אצלך התלמדות אתה לומד ממקור ראשון את רמת הכישורים שלו, כמה הוא מקצועי והאם הוא מתאים לחברה מבחינת המרקם האנושי", מסביר גלעד, "זו בשורה שלא הייתה קיימת עד כה ולחלק לא מבוטל מהתלמידים שלנו מצאו את עצמם בסופו של התהליך באותה חברה שבה עברו את ההתלמדות. זה קורה יותר בעולמות של הפיתוח כי שם לא מעוניינים להחליף עובד טוב שכבר למד את המערכת.

"כשהחברות רואות שיש התאמה מקצועית וחברתית, ושיש יוזמה, הם מעדיפות לא להמר בחוץ אם יש להם משהו בטוח ביד. זה נוחל הצלחה גם בעולם הבדיקות תוכנה וגם של הפיתוח. ההתמחות בבדיקת תוכנה נמשכת 160 שעות ובעולם הפיתוח 360 שעות. אחרי שאתה מסיים את מסלול ההכשרה, לצד ההתלמדות המעשית והסדנה, יותר קל למצוא עבודה ולקדם אותך לשלב הבא".

המכללה מציעה מספר מסלולי לימודי: קורס בדיקת תוכנה QA, קורס פיתוח אתרים ואפליקציות WEB, קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע ואפילו קורסים לגיימרים שבסופם אתם גם תצאו עם משחק פרי יצירתכם שיעלה לחנות המקוונת. המכללה גם מציעה פלטפורמות נוספות לרכישת ניסיון לאלו שלא יכולים מסיבות כאלו או אחרות להתחייב להתלמדות מעשית בחברות. "פתחנו כלים נוספים שמאפשרים לתלמידים לעשות התלמדות מעשית מהבית על בסיס של פרויקט דו שבועי שבמסגרתו הם גם מקבלים כסף על באגים שהם מוצאים בתוכנות", מדגיש גלעד, "יש פלטפורמה של בדיקות בקבוצות שנקראת CROWD TESTING, שבמהלכה הביצועים שלך מדורגים וככל שאתה יותר גבוה תקבל פרויקטים טובים יותר".