הנהלת חברת סלקום הגיעה היום (חמישי) לסיכום עם יו"ר ועד העובדים מיה יניב על תוכנית חדשנית, תוכנית "מפנה". היעד המרכזי בתוכנית הוא חתירה למצוינות תפעולית ושיפור דרמטי ברמת השירות ללקוחות החברה, שיאפשרו צמיחה מהירה וכניסה לתחומי פעילות נוספים.

לשם השגת יעדי התוכנית החליטו הצדדים לבצע שינויים ארגוניים בתיאום עם נציגות העובדים, ולצאת בתכנית חדשה של פרישה מרצון בתנאים ייחודיים שבמסגרתה יפרשו עד 450  עובדים. תנאי הפרישה חסרי התקדים כוללים בין היתר מענקים מוגדלים (שנות ותק מוכפלות בשכר) בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותם בקופות, פנסיית גישור, ליווי וייעוץ פנסיוני, חודש שכר נוסף לעובדים עובדים בגילאי 45 ומעלה ועוד. 
 
כחלק מביסוס וחיזוק השותפות בין הנהלת החברה לעובדיה יקבלו עובדי החברה חבילת אופציות על מניית סלקום ומניות סלקום בשלוש פעימות מבוססות הצלחה. שווי החבילה הכולל עומד על 42 מיליון שקלים.

אבי גבאי ומיה יניב. צילום: ועד עובדי סלקום
אבי גבאי ומיה יניב. צילום: ועד עובדי סלקום

בוועד ובהנהלה מאמינים כי הצלחה משמעותית של חבילת האופציות והמניות תהיה נגזרת ישירה של מצוינות העובדים, חזרת החברה למסלול הצלחה וייצובו של שוק התקשורת. 

בנוסף, ייקבע תקדים היסטורי במשק בישראלי, שכן לראשונה בישראל ימונה בחברה עסקית גדולה ( שלא הייתה ואינה ממשלתית) דירקטור מטעם העובדים לדירקטוריון קבוצת סלקום.

אבי גבאי, מנכ"ל החברה: "'תוכנית המפנה' תחזק את סלקום ותבטיח את עתידה כחברה מובילה שפניה ללקוחות.  לצד שינויים ארגוניים נדרשים אנחנו שמים את העימותים מאחורינו.  עובדי ועובדות החברה הם הנכס המשמעותי ביותר שלנו ונחזיר להם את המוטיבציה והאמונה בעתיד החברה.  מיה יניב היא פרטנרית מצוינת ואין לי ספק שיחד נרוץ מהר ונעמוד ביעדי התוכנית בהצלחה".

מיה יניב, יו"ר ועד העובדים: "כניסתו של אבי לתפקיד היא שחר של יום חדש. אני מאמינה באבי ובהנהלת החברה ובטוחה כי שיתוף הפעולה ו'תכנית המפנה' שיצרנו יחד, תשיב  את קבוצת סלקום לדרך המלך. אבי רואה במשאב האנושי ובטובת הלקוחות את מרכז העשייה והחשיבות של החברה.  זו ראייה מנצחת ואין לי ספק כי נמריא יחד לגבהים חדשים". עוד אמרה יניב, כי היא "מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וליו"ר איגוד הסלולר יקי חלוצי על הגב האיתן בתקופה הקשה והמורכבת".