"אתה חייב להגיב מהר לשינויים שקורים כל הזמן בתחום הטכנולוגי, לדעת לפתח מהר, להרוג בזמן את מה שלא עובד וכל הזמן לחשוב על מקורות חדשים ולהציב יעדים" מסביר שחר בר דוד (37), יזם ממקימי הרשת "מקושרים"' וכיום המנכ"ל והבעלים של "שרוטונים", שיקיים ב-4 במרץ בבית ציוני אמריקה בת"א הרצאה בשם "NO FILTER".

"המטרה היא להקנות מוטיבציה ליזמים", מדגיש בר דוד שהחל לגעת בפן הטכנולוגי בשנת 2004, כשייסד את הרשת החברתית "מקושרים" ואחראי להצלחה המסחרית הגדולה של "שרוטונים", שמציגה בערוציה השונים רשתות החבריות תוכניות וקטעי אנימציה לצד וידאו הומוריסטיים שהופכים ויראליים. "רוב האנשים מרצים על הצלחות ואיך שעשו אקזיט, אבל בסופו של דבר עברתי גם התמודדויות לא פשוטות, כישלונות ונפילות, שהרגשתי שנכון לדבר גם עליהם", אומר בר דוד, "ההרצה נוגעת בין היתר בהקמת מקושרים, אתגר של הקמת חברה בתקציב 40 אלף שקל, להגיע למיליון חברים רשומים בתקופה שלא היו רשתות חברתיות ולעשות אקזיט לא רע. עם זאת היו תקופות פחות טובות, שגרמו לי להתמודדויות משמעותיות ואני מספר על כך בהרצאה שלי, ובין היתר מקדיש אותה לאבא שלי שלמה בר דוד ז"ל שלא זכה להכיר את העשייה שלי תקופה משמעותית בחיי" 

ההצלחה הגדולה של בר דוד עם "מקושרים" ו-"שרוטונים", שחוגגת 13 שנים להיווסדה וחצתה לפני כשבועיים את רף מיליון המנויים והעוקבים בפלטפורמות השונות (כולל למעלה מ-118 אלף מנויים בערוץ "שרוטונים אדס" המיועד רק לתוכן ויראלי שיווקי), נמצאת בלב ההרצאה שרלוונטית יותר מתמיד בעידן שבו אנו מבלים את רוב חיינו ומנהלים את עסקינו ברשתות חברתיות.  "אני מגדיר את עצמי כמחנך שוק", הוא מסביר, "ב-2004 הייתי צריך להסביר לאנשים ולמפרסמים למה הם צריכים להיות ברשתות חברתיות, דבר שהיום נשמע הזוי ושש שנים אחרי הסברתי למותגים שונים למה עליהם לייצר תוכן וידאו ולא רק לפרסם באמצעות באנרים או מודעות רגילות".

"שרוטונים" הוקמה ב-2007, לפני שהטלפון החכם נכנס לחיינו. "אמרנו למה שלא נשלח סרטונים מצחיקים לחברים באמצעות הפלאפונים והיה לנו שירות מנויים מתחדש שקיבלו ערך אמיתי מדי שבוע ובזכות זה הגענו ל-15 אלף מנויים", מדגיש בר דוד שיחד עם ניב פועל (שותפו וסמנכ"ל התוכן) לקחו את השירות לפלטפורמה רחבה ברשתות החברתיות ועכשיו מנגיש ליזמים אחרים את הדרך להצלחה: "אתה חייב אמונה בעצמך וחשיבה חיובית. את מרבית העסקים עושים יחד עם אנשים וחייבים יחסי אנוש חזקים וקשרים שיקדמו את המיזם שלך – במיוחד שאתה מחפש לגייס כספים.

"חשוב לי להעביר לקהל את ההתמודדות ברגעים הקשים, שאין כסף ואתה בשוקת שבורה, מתלבט מה לעשות עם עצמך", מוסיף בר דוד, "המטרה היא לרגש, לתת לאנשים השראה וכלים להתמודדות עם המשברים שמלווים כל סטארט-אפ או מיזם חדש".