חברת פז משנה כיוון, ובהתאם לאסטרטגיה העסקית שפורסמה אתמול היא כבר מאמינה בעתיד הרכב החשמלי. אומנם לפי תוכנית החומש, היא חוזה שהביקוש לדלק יצמח בעשור הקרוב, אך במקביל היא תפרוס עמדות טעינה חשמליות במיקומים נבחרים ברחבי הארץ – וזאת לאור התחזית לגידול בהיקף השימוש ברכב חשמלי (בהתאם לתוכנית משרד האנרגיה). 

כזכור, בתקופה שפז נוהלה על ידי יונה פוגל, קיבלה סוגיית הרכב החשמלי משנה חשיבות. האמונה בתחום האנרגיה החלופית תוביל את פז להשקעות גם בתחומי האנרגיה המתחדשת, וזאת כדי ליצור מנועי צמיחה חדשים.

עוד מדובר על הפיכת פז מחברת דלק לחברת לקוחות, ושיפור ענף קמעונאות באמצעות רשת תחנות יילו, שתניב רווח ברוטו של 110־180 מיליון שקל. בכוונת פז לבצע רכישות אסטרטגיות בתחומי הקמעונאות. מדובר גם על מצוינות תפעולית בבית הזיקוק, שתניב 80־120 מיליון שקל ברוטו. אחת מנקודות הביקורת על התנהלות פז בדור הקודם הייתה הזנחת נושא ההשקעות בנדל"ן. בתוכנית החדשה מדובר בהשבחת נכסי הנדל"ן ב־22 אתרים של החברה שהינם בעלי פוטנציאל של 150 אלף מ"ר. 

זאת ועוד: פז בוחנת בימים אלה השקת כרטיס אשראי ייחודי ללקוחותיה. כרטיס זה יחליף את השותפות שהייתה לה במועדון הלקוחות עם לאומי קארד. 

בפז מאמינים כי מהלכים אלה יובילו להכפלת שווי החברה בתוך חמש שנים. היו"ר אברהם ביגר: "התוכנית החדשה תשרת באופן מקסימלי את בעלי המניות, את לקוחות החברה ואת שאר בעלי העניין".

המנכ"ל ניר שטרן: "מימוש התוכנית תהפוך את פז מחברת דלקים לחברת לקוחות, תשביח את היכולות הקמעונאיות ותאפשר להכין את החברה לתמורות ולשינויים שיחולו בעתיד בעולם האנרגיה".