חברת אל על החלה היום (ראשון) בהליך ההתייעלות, במסגרתו יפוטרו כאלף מעובדי החברה, זאת בשל סגירה זמנית של קווי טיסות לסין, הונג קונג, תאילנד ואיטליה, וצמצום חד במספר הנוסעים בשל בהלת הקורונה. בין היתר, כמאה חניכים בחמישה קורסי הכשרה של דיילים קיבלו הודעה על הפסקת עבודתם וסגירת הקורסים, וכ-60 טייסים שהיו בשלבי הסמכה לקראת שילובים בקווי הטיסות, שהם לא ייקלטו בחברה.

כמו כן, בוטלו קורסים מתוכננים לטייסים ודיילים, דבר שימנע ממאות שכבר עברו את שלבי המיון להיכנס לעבודה בחברה. באל על הודיעו עוד על הקפאת קבלת עובדים חדשים לחברה עד להודעה חדשה. אתמול התקיימה אסיפת חירום של עובדים בחברה, לנוכח תכנית הפיטורים, כאשר הוועד, בדומה להנהלה מנסים לקבל סיוע מהמדינה בשל ביטולי קווי הטיסות. ההערכות הן שהמדינה תסכים לסייע בהקדמת תשלומים עבור הוצאות הביטחון, אבל לא תזרים כסף כסיוע חירום. עם זאת, הדיונים צפויים להימשך, ורשימת המפוטרים מכלל מגזרי החברה נמשכת להתגבש.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "בהמשך להתמודדות של החברה עם ההשלכות של משבר הקורונה, כחלק מהתהליכים להתאמת כוח האדם לפעילות של החברה, נמסרה הודעה לחניכי קורסי טיס, דיילי אוויר וקרקע של אל על שטרם הוסמכו, כי תהליך הכשרתם נפסק והם לא ייקלטו כעובדי החברה בשלב זה. כמו כן, החברה מבצעת התאמות ובכללן, אי פתיחת קורסי דיילי אוויר וקרקע, שהיו אמורים להתחיל בקרוב. יודגש כי אין קליטות עובדים חדשים לחברה עד להודעה חדשה".