בעקבות ההשפעות המידיות של נגיף הקורונה והחלטות משרד הבריאות, חברת אל על הודיעה היום (רביעי) על שורת צעדי התייעלות מידיים, זאת, לדברי החברה, "בשל הצורך הדחוף להקטין את הוצאות השכר ולהתאים את מצבת כוח האדם, לפעילות החברה". במסגרת זו, החל הליך פיטוריהם של 1,000 עובדים.

בהודעה צוין כי מנכ"ל אל על גונן אוסישקין קיים היום ישיבה דחופה עם יושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ועם יושב ראש נציגות עובדי אל על, שרון בן יצחק, ומסר להם עדכון בדבר הצעדים הצפויים לצאת לפועל בימים הקרובים ובכללם: קיצוץ שכר לחברי הדירקטוריון ולחברי הנהלת אל על החל מאחד במרץ בהיקף של 20 אחוז; פיטורים בהיקף של 1000 עובדים זמניים וקבועים, בהתאמה לירידה בהיקף הפעילות והירידה בהכנסות; דרישה מההסתדרות ונציגות העובדים להפחתת שכר לבעלי שכר גבוה מקרב עובדי החברה הקבועים הנכללים בהסכם הקיבוצי וזאת בהיקף של 20 אחוז; עצירת קליטות בחברה עד להודעה חדשה וביטול כלל ההוצאות שאינן הכרחיות בשעה זו.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אמר: "אני נחוש לעשות הכול על מנת להבטיח את עתידה של החברה ואפעל באומץ, פתיחות והוגנת. זה יום לא קל עבורנו והצעדים עליהם החלטנו נעשים מתוך כאב המשולב באחריות ודוגמה אישית. כאב בגין האנשים שנאלץ להיפרד מהם, אחריות ליתר אנשי אל על שיהיו שותפים למאמץ האינטנסיבי להתמודדות עם האתגר, ודוגמה אישית של המנהלים בקיצוץ משמעותי בשכרם. המהלך הזה הוא חלק משורה של צעדים שנעשים על מנת לאפשר לחברה לצלוח את המשבר ולצאת ממנו מחוזקת".

יחד עם זאת, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שלח מכתב לכל ראשי הוועדים המאוגדים תחת ההסתדרות, וקרא להם לחזק את חברות התעופה הישראליות, לאור המשבר החריף בענף, בעקבות התפשטות הנגיף.

בר-דוד ביקש מראשי הוועדים לקחת חלק במאמץ להצלת החברות ולתת להן עדיפות בנסיעות ארגוניות. במכתבו מסר כי "כשותפים משמעותיים להליך קבלת ההחלטות במקומות העבודה, אני קורא לכם לקחת חלק במאמץ להצלת חברות התעופה בישראל, בראשן חברת אל-על שסכנה ממשית נשקפת לקיומה. אבקש שתפעלו מול ההנהלות על מנת להבטיח כי בכל נסיעה רשמית בארגונכם, תינתן עדיפות לחברות התעופה הישראליות".