ממחקר שנערך לקראת יום האישה הבינלאומי, שצוין אתמול, על ידי חברת רובין, המפעילה אפליקציה לתכנון פנסיה, ביטוח ופיננסים, עולה כי בעוד שפער השכר בין נשים לגברים עומד על 35% לטובת הגברים, גובה הפנסיה הממוצעת של גבר עולה ב־75% על גובה הפנסיה הממוצעת של אישה. 

סך צבירת הפנסיה הממוצעת של אישה בישראל עומד על 302 אלף שקל, לעומת 536 אלף שקל לגבר. כשמוסיפים את קרנות ההשתלמות עומדת הצבירה הממוצעת של אישה על 376  אלף שקל, לעומת 655 אלף שקל לגבר. השכר הממוצע של גבר עמד על 12,660 שקל, ואילו המשכורת הממוצעת של אישה עמדה על 9,395 שקל בחודש.

מטרת המחקר היא להעלות את המודעות של אזרחי ישראל למצבם הפנסיוני ולהניע אותם לבחון דרכים לשיפורו. לירן זוהר, סמנכ"ל ביטוח ופנסיה בחברת רובין, מסביר איך אפשר למקסם את הפנסיה: "על כלל האוכלוסייה לוודא שהקופות שלנו נמצאות בבית השקעות או חברת ביטוח שממקסמות לנו את החיסכון. פערי התשואה בין הגופים השונים יכולים להגיע לעשרות אחוזים במשך השנים, מה שמשפיע כמובן על הצבירה הפנסיונית. לנשים רצוי לוודא שהן משלמות את דמי הניהול המינימליים. משרד האוצר השיק לפני שנתיים את קרנות ברירות המחדל שמאפשרות לציבור להצטרף לקרנות עם הטבה משמעותית בדמי הניהול לתקופה של עשר שנים". 

זוהר מדגיש כי כדאי לרווקות לוודא שהן לא משלמות על כיסויים ביטוחיים מיותרים (כגון כיסוי לשארים בקרן הפנסיה, כפל בביטוחי בריאות, תאונות אישיות ועוד). בנוסף, רצוי לחסוך בנוסף לפוליסה הקיימת דרך מקום העבודה גם בקופות פרטיות, כגון בקופת גמל להשקעה המקנה הטבות מס בגיל הפרישה. באשר לעצמאיות - בתחילת 2017 הושק חוק פנסיה לעצמאים. 

ההפקדה למוצרים פנסיוניים חיונית כדי שתוכלו ליהנות מהטבות מס משמעותיות בחסות המדינה וכך תוכלו להפחית את תשלום המס וגם תגדילו את החיסכון הפנסיוני שיעמוד לרשותכם בגיל הפרישה.