דוח של המכון הבינלאומי לחקר השלום בשטוקהולם מדווח כי יצוא הנשק של ישראל עלה בחמש השנים האחרונות בשיעור מבהיל של 77%, לעומת השנים 2010־2014. על פי הדוח, ישראל היא כיום יצואנית הנשק השמינית בעולם, כאשר חלקה בשוק העברות הנשק בעולם עומד על 3% – זאת, לעומת 1.8% "בלבד" לפני חמש שנים. עוד עולה מהדוח כי לקוחותיה העיקריים של ישראל הן הודו (אחראית לרכישת 45% מכלל היצוא הישראלי), אזרבייג'אן (17%) ווייטנאם (8.5%). 

המדינות שמקדימות את ישראל על פי הדוח הן: ארה"ב (שעלתה בחמש השנים האחרונות ב־23%), שכיום מספקת 36% מיצוא הנשק העולמי, רוסיה (שירדה ב־18%), שמספקת 21% מכלל העסקאות, ובמקום השלישי - צרפת, שרשמה אף היא עלייה דרמטית של 72%. המדינות הנוספות, בסדר יורד, שמקדימות את ישראל, הן: גרמניה, סין, בריטניה וספרד. 

על פי נתוני הדוח, בחמש השנים האחרונות נרשם זינוק של 61% ביבוא הנשק במזרח התיכון, כשסעודיה, היבואנית הגדולה בעולם, הייתה אחראית לקבלת 35% מהנשק, מצרים 16% ואיחוד הנסיכויות במפרץ, עיראק וקטאר - קרוב ל־10% כל אחת מהן. קטאר הגדילה את רכישותיה ביותר מ־600%. 

יצוין כי המכון לחקר השלום בשטוקהולם הוא הגוף הציבורי היחיד כיום שמפרסם אומדנים של יצוא הנשק בעולם, והוא נודע בשל אמינותו הגבוהה.