שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס קיים אתמול דיון חירום עם צמרת משרדו, יחד עם מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ומנכ״ל שירות התעסוקה על הקלות לעצמאים ומעסיקים. בדיון, כך הודיע הבוקר (שני) משרדו, הנחה השר אקוניס להוציא לפועל שורה של הטבות והקלות לעצמאים עקב משבר הקורונה, וזאת בנוסף להקלות שניתנו לשכירים שפוטרו או שיצאו לחופשה ללא תשלום (חל״ת). 

בין ההטבות: דחייה של תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות של חודש אפריל; פריסת התשלום הדחוי של חודש אפריל; והקפאה מוחלטת של פעולות האכיפה כולל אי הטלת עיקולים חדשים ודחיית הטיפול בעיקולים קיימים. 

שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס, אמר: "בימים האחרונים אני בקשר רציף עם כל הגורמים והארגונים המייצגים סקטורים שונים שנפגעו ממשבר הקורונה. למשרד העבודה והרווחה יש תפקיד משמעותי בניסיון להקל ככל הניתן על השכירים והמעסיקים במשק. בקשת העצמאים והמעסיקים נפלה על אוזניים קשובות והביאה אותנו להחלטה על שורת ההקלות".

מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "הביטוח הלאומי קשוב לקשיים ומזדהה עם המצוקות  איתם מתמודדים בימים אלה המעסיקים והעצמאים ובכוונתי לבחון כל דרך לסייע ולהקל עליהם בתקופה זו. הביטוח הלאומי ימשיך להיות עם ׳יד על הדופק׳ כדי לנסות ולתת לעצמאים זכויות נוספות מעבר לאלה הקיימות כיום".