חברת תשתיות התקשורת אנלימיטד (IBC) הודיעה היום על הסכם מימון של 400 מיליון שקל לתמיכה בפריסת התשתית המואצת של החברה. המימון כולל הלוואה מחברת הביטוח מגדל בהיקף של 350 מיליון שקל והזרמה של בעלי המניות בחברה סלקום וקרן תש"י בהיקף של 50 מיליון שקל נוספים.

מימון זה מצטרף להשקעות בהיקף של 350 מיליון שקל שבוצעו על ידי סלקום וקרן תשתיות לישראל (תש"י) עם כניסתן להשקעה בחברה ב-31 ליולי, 2019. כך שסך ההשקעות בחברה צפוי לעמוד על למעלה מ-750 מיליון שקל.

החברה תשקיע את הכספים שקיבלה בהאצת פריסת תשתיות האינטרנט המהיר שלה ברחבי מדינת ישראל. חברת אנלימיטד מציעה תשתית תקשורת אינטרנט מהיר חדשה ומתקדמת בעלת יכולת גלישה בקצבים גבוהים משמעותית מהקיימים כיום בשוק. זאת, תוך הכנסת תחרות חדשה לשוק תשתיות האינטרנט בישראל.

חברת אנלימיטד מחויבת להגיע תוך עשור לפריסת תשתיות ב-40% משטחי ישראל. כבר היום תשתיות הסיבים של החברה פרוסות ברחבי 40 ערים, והחברה נמצאת בימים אלה בתנופה של פריסת תשתיות חדשות.

עסקה זו מתווספת לתיק מימון התשתיות של מגדל, העומד כיום על סכום של כ- 14 מיליארד ש"ח. עד כה, השתתפה מגדל בכ-65 עסקאות מימון תשתיות בארץ ובחו"ל, ביניהן עסקאות בתחום תשתיות התקשורת בחו"ל  - סיבים אופטיים ו-datacenters, ובתחומים מורכבים כגון אנרגיית רוח ביבשה ובים, רכבות קלות, כבישים, תחנות כוח, ועוד.

את העסקה הובילו מטעם מגדל רות לוי מנהלת מערך האשראי וליאור סוסונקין מנהל מחלקת תשתיות ומימון פרויקטים. את מגדל ליוותה בעסקה עו"ד יונה גושן ממשרד עו"ד אגמון ושות'.

חברת אנלימיטד משווקת תשתית אינטרנט מהיר לרבות על גבי תשתיות של חברת החשמל. זאת, בטכנולוגיה שמאפשרת לחברה להגיע עד בית הלקוח עם סיב אופטי. טכנולוגיית הסיבים האופטיים מאפשרת לחברה למכור חבילות אינטרנט מהיר במהירויות של עד 1,000 מגה לשניה. אנלימיטד הוקמה בשנת 2013. החברה נמצאת בבעלות סלקום, קרן תש"י וחברת חשמל.