בתי הזיקוק שלחו אזהרת רווח לבורסה

צניחת מחירי האנרגיה נמשכת במלוא עוזה, ומחירי הדלק בעולם מתקרבים בהדרגה למחירי שפל של 25 דולר לחבית. מחירי הבנזין צפויים לרדת בסוף החודש בחצי שקל לליטר, אולם גם כבר עתה חלה ירידה חדה בצריכת בנזין בתחנות הדלק וירידה בביקוש לדלק סילוני – בשל העצירה הכמעט מוחלטת של הטיסות.

בתי הזיקוק לנפט במפרץ חיפה שיגרו אתמול אזהרת רווח לרבעון הראשון של 2020, עם הסבר שההתרסקות במחיר הנפט תשפיע לרעה בצורה מהותית על תוצאות הרבעון הראשון של 2020. כזכור, פז - חברת שיווק הדלק הגדולה במדינה - פרסמה בשבוע שעבר אזהרה דומה על מחיקה של 550 מיליון שקל בגלל ירידת שווי ההשקעה בבית הזיקוק באשדוד. קבוצת דלק, שאינה עוסקת בזיקוק, לא פרסמה דיווח חריג.

שנת שיא לחברת אזורים

חברת הבנייה אזורים סיימה את 2019 ברווח של 118 מיליון שקל - גידול של 20% בהשוואה ל-2018. אזורים מכרה 995 דירות בשווי 1.7 מיליארד שקל, לעומת 441 דירות בשווי 858 מיליון שקל ב-2018.

המנכ"ל רון אבידן: "הגדלנו נזילות, הקטנו מינוף והשלמנו את הנפקת קרן הריט. אתרי החברה עובדים בתפוקה מלאה".
היקף ההכנסות ממכירת דירות ודמי שכירות הסתכם אשתקד ב-1.232 מיליארד שקל, לעומת 821 מיליון שקל בשנת 2018. בתחום המגורים שיווקה 2,500 דירות והחלה לפעול בהתחדשות העירונית. בנדל"ן המניב השלימה שיווק משרדים בפרויקט הרצליה הילס (חלק החברה: 50%) ונמצאת לקראת שיווק שטחי המסחר.

"אלדד פרי" תבנה 230 יחידות דיור במגדלים ברמלה

קבוצת אלדד פרי רכשה קרקע במתחם השופטים ברמלה בתמורה לכ-51 מיליון שקל ותבנה את פרויקט פרי סנטרו כפרויקט יזמי. הפרויקט יכלול כ-230 יחידות בחמישה בניינים. 100 דירות בפרויקט שווקו בעבר במסגרת קבוצת רכישה, אך החברה פנתה לחבריה והציעה לבטל את העסקה ולרכוש את הדירות במודל יזמי המעניק להם את כל הזכויות, בהתאם לחוק מכר דירות.

מנכ"ל פרי נדל"ן לירון פרי: "שינינו את האסטרטגיה בפעילות של החברה והחלטנו להתמקד במסלולי יזמות במקום בקבוצות רכישה. השינוי התאפשר מכניסת שותף שהגדיל את ההון העצמי הנדרש למהלך ומתוך הבנה כי המודל היזמי הוא המתאים יותר לרוכשי דירות שאינם משקיעים".