ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) התייעצות כלכלית עם הצוות הכלכלי בהשתתפות שרי האוצר והכלכלה, ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי רה"מ והאוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וגורמים נוספים. בהודעה נמסר כי הוא הנחה את הצוות "להגיש תוך 48 שעות תכנית לניהול המשק וכן חבילה מעודכנת נוספת של הקלות רחבות ומשמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית". עוד נמסר כי "תוכניות מסוימות מחבילת הסיוע יובאו לאישור הכנסת".

כעת בשעות הצהריים התקבל עדכון משירותי התעסוקה בו נמסר כי מאז השעה 7:00 הבוקר ועד 18:30 נרשמו מעל 40,000 דורשי עבודה בשירות התעסוקה. מתחילת החודש, 551,830 נרשמים חדשים - 90% מהם בחל"ת .ימי השיא של רישום דורשי עבודה חדשים היו 19-18 במרס – מאז מורגשת האטה מסוימת.

מוקדם יותר היום, לשכת התעסוקה מסרה כי אחוז המובטלים בארץ זינק ל-16.5% לאחר שמאז אתמול ב-18:00 בערב נרשמו 8,050 דורשי עבודה חדשים. מדובר בעלייה של פי 4 מאז פרוץ משבר הקורונה ברחבי העולם. מנתוני הלשכה עולה, כי  מתחילת חודש מרץ עלה המספר ל-511,956 בני אדם, זאת, כאשר לפני המשבר עמד שיעור המובטלים על 4% בלבד.

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של "בנק לאומי שוקי הון", מעריך שכתוצאה מהשפעת נגיף הקורונה בשנת 2020 האבטלה הממוצעת תכפיל את עצמה לכ-7%, כשבחודשים מסוימים של השנה היא תגיע לשיעורים דו ספרתיים. עוד הוא מעריך, כי הממשלה תנקוט במדיניות של הרחבה מוניטרית ככל שיידרש, ולא נראה שתהיה דאגה או ביקורת לגבי עלייה זמנית בגירעון התקציבי ובחוב הממשלתי".

חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה -מרצ) התייחס לנתונים ולשיעורי האבטלה הגואים בארץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "חזקים על חלשים. אלפי אנשים מבוגרים חייבים בלית ברירה להמשיך ולעבוד אחרי גיל הפרישה. אי אפשר לחיות רק מקצבה עלובה של 2,000 שקל. דווקא אותם החליטה לדפוק הממשלה: כל שכיר בחל״ת מקבל דמי אבטלה; כולם-פרט להם, כי 'אין כפל מבצעים בקצבאות הממשלה'. בושה. דורש לתקן זאת עוד היום בדיוני הממשלה".

גיבוי כלכלי מלא יינתן לצוותים הרפואיים

ההסתדרות הרפואית בישראל הגיעה הלילה להסכם קיבוצי מול משרד האוצר, משרד הבריאות ונציבות שירות המדינה לצורך מאבק בנגיף הקורונה עבור רופאי בתי החולים. במסגרת הסכם זה, יינתן גיבוי כלכלי מלא לצוותים הרפואיים, שיעבדו יחד במשמרות של 12 שעות ולא יפגשו זה עם זה, למניעת הידבקות של כלל הצוות הרפואי ולשמירה על תפקוד מבצעי בכל תחום. יחד עם זאת, סוגיית התשלום לרופאים בעת בידוד עקב היחשפות בתפקיד לא באה על פתרונה, וההסתדרות הרפואית תמשיך לפעול במלוא המרץ להביא אותה לידי פתרון.

מגמה חיובית בבורסות אירופה והמזרח הרחוק

שוק המניות של תל אביב מושפע מהמגמה השלילית בשווקי המניות של ארצות הברית בעקבות משבר הקורונה, אך מתעלם ממגמה חיובית באירופה והמזרח הרחוק. ביום שישי ירדו הבורסות של ני יורק בכ-5% בממוצע, אך בורסת לונדון עלתה בכ-0.76% ובורסות פרנקפורט ופריז עלו בכ-5% כל אחת. במזרח - טוקיו עלתה ב-1.04%, הונג קונג ב-5.05% ושנחאי ב-1.79%. בנוסף, בסינגפור מחיר הנפט מסוג ברנט ירד לשפל תקופתי חדש של 26.98%.