הנהלת בנק הפועלים החליטה לבטל את תשלום הבונוס השנתי לכ־10,000 העובדים. ההחלטה, שעליה מסר המנכ"ל דב קוטלר בחוזר פנימי, שתוכנו הגיע ל"מעריב", התקבלה בהסכמת הוועד. קוטלר מנמק את ההחלטה בתוצאות הכספיות של 2019 ובהיערכות למשבר הקורונה.

עוד זאת, בהודעה המנכ"ל קיימים מספר חריגים: 920 עובדים מצטיינים יקבלו מענק בגובה של שלושת־רבעי משכורת ו־86 מנהלים יקבלו מענק מיוחד בגובה של חצי משכורת.

הודעתו של קוטלר אינה מפתיעה, והיא באה בהמשך להחלטה דומה שהתקבלה בבנק לאומי. מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן חתך בשבוע שעבר את הבונוס השנתי לעובדים - משתי משכורות למשכורת אחת. הבונוס ישולם לפני חג הפסח.
בדיסקונט עדיין לא הוחלט מה תהיה השנה מדיניות הבונוס, אבל נראה שגם בבנק זה לא תהיה ברירה וההנהלה תוותר על הענקתו.

דב קוטלר. צילום: גדי דגון
דב קוטלר. צילום: גדי דגון

בתוך כך, הנהלות הבנקים דיווחו לפיקוח על הבנקים על השלמת מהלכי ההיערכות והוצאת אלפי עובדים לחופשה כפויה ללא תשלום. על פי ההערכות, כ־5,500 מעובדי המערכת הבנקאית כבר הוצאו לחופשה על חשבון ימי החופשה שצברו (לא על חשבון הביטוח הלאומי, אלא במתכונת דומה לזו של עובדי המגזר הציבורי). מדובר בכ־2,200 עובדים בבנק לאומי (שהוגדרו "עובדים לא חיוניים"), כ־2,300 עובדים בבנק הפועלים וכ־1,000 עובדים בבנק דיסקונט.

ימי "חופשת" עובדי בנק לאומי תמומן במחציתה על חשבון הבנק ומחציתה על חשבון העובדים. בשלב הזה, החופשה מוגבלת עד אחרי הפסח. 2,300 עובדי הפועלים יממנו את כל ימי החופשה על חשבונם, וכך גם עובדי בנק דיסקונט.