הממונה על שוק ההון באוצר, ד"ר משה ברקת, פרסם אתמול שורה של הקלות רגולטוריות שנועדו לסייע לחוסכים באפיקים ההשקעה השונים ולהקל עליהם, בעקבות משבר הקורונה.

אחד הסעיפים החשובים ביותר הוא הקלה על קבלת הלוואות על חשבון החיסכון מקרנות השתלמות קופות גמל וביטוח. ההלוואות בתנאים המועדפים נועדו למנוע את "שבירת החיסכון" בתנאי הפסד תוך תשלום מס הכנסה. הנחיה זו תקל מאוד על לקוחות שנקלעו לאוברדרפט ואין להם מקור כספי חלופי למימונו.

נוסף לכך הרשות מקדמת יוזמה שתאפשר לעובדים בחל"ת או לעובדים שהופסקה העסקתם להאריך את הכיסויים הביטוחים הנלווים לחסכון פנסיוני, לאובדן כושר עבודה ולביטוח חיים (ריסק הזמני) לתקופה. עוד נמסר כי מבוטחים יוכלו להקפיא פוליסות ביטוח ולחדשן אוטומטית ללא פרמיה.

נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד (צילום: איתי אבירן)
נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד (צילום: איתי אבירן)


בתחום הבריאות, הסיעוד ואובדן כושר העבודה, ניתנו הקלות בנושא הגשת תביעה. אושרה מכירתו של כתב שירות, המכסה רפואה באונליין, והרשות תקל גם על פעילותם של הגופים המוסדיים בבורסה, במטרה לשפר את הנזילות.

נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד בירך אתמול על ההחלטות החדשות, שנועדו להקל על החוסכים לטווח הארוך. לדבריו, "ההקלות נועדו למנוע קטסטרופה בחסכונות הפנסיוניים, שעלולה להיווצר מהמשבר הכלכלי החמור. בעת הזאת, הציבור זקוק יותר מתמיד לסוכני הביטוח שעובדים סביב לשעון כדי להגן על לקוחותיהם".