הנהלת בנק המזרחי טפחות נאלצה לסגור בימים האחרונים שלושה מרכזי פעילות בגלל הידבקות של עובדים בנגיף הקורונה. כך נודע ל"מעריב". בסניף אופקים של הבנק נסגרה הפעילות לחלוטין, ובסניף רבי טרפון בבני ברק, העיר השנייה במדינה מבחינת שיעור ההידבקות בקורונה, גילו כי אחד הפקידים נדבק בנגיף והוחלט לסגור את הקומה הראשונה, שבה פעל מרכז המשכנתאות.נוסף לכך החליטה הנהלת הבנק לסגור את הקומה השישית במגדל אביב ברמת גן, שם נמצאים חלק מעובדי המחלקה המשפטית והתפעול, לאחר שגם שם נדבק אחד העובדים בנגיף. כתוצאה מכך, כל העובדים פונו מהמקום וההנהלה ריססה את המקום כדי לטהרו. הסניפים ייפתחו מחדש בימים הקרובים.

הנהלת בנק המזרחי טפחות נאלצה לסגור בימים האחרונים שלושה מרכזי פעילות בגלל הידבקות של עובדים בנגיף הקורונה. כך נודע ל"מעריב". בסניף אופקים של הבנק נסגרה הפעילות לחלוטין, ובסניף רבי טרפון בבני ברק, העיר השנייה במדינה מבחינת שיעור ההידבקות בקורונה, גילו כי אחד הפקידים נדבק בנגיף והוחלט לסגור את הקומה הראשונה, שבה פעל מרכז המשכנתאות.

נוסף לכך החליטה הנהלת הבנק לסגור את הקומה השישית במגדל אביב ברמת גן, שם נמצאים חלק מעובדי המחלקה המשפטית והתפעול, לאחר שגם שם נדבק אחד העובדים בנגיף. כתוצאה מכך, כל העובדים פונו מהמקום וההנהלה ריססה את המקום כדי לטהרו. הסניפים ייפתחו מחדש בימים הקרובים.

יוזכר כי כבר לפני יותר משבוע הזהיר ועד העובדים, בראשותו של דני דאהן, כי ישנה אפשרות הדבקה בקרב עובדי הבנק. דאהן הביע את חששו בנושא גם בפנייה ישירה לפיקוח על הבנקים. הוא ביקש להסדיר את פעילותה של הנהלת הבנק ולקבל דיווח מראש על הצעדים שיינקטו כדי להגן על בריאות העובדים.

בתגובה לדברים, מסר דובר בנק המזרחי טפחות כי הבנק פועל על פי הנחיות משרד הבריאות, והוא פעל כדי לבודד את העובדים במטרה לצמצם את שיעור ההידבקות.

לפי בדיקת "מעריב", במערכת הבנקאית כולה (כולל המזרחי) נרשמו נכון לסוף השבוע 35 מקרי הידבקות בנגיף. מקרים אלו דווחו לפיקוח על הבנקים. ב"שיא" מחזיק בנק לאומי, עם שמונה עובדים שנדבקו. במקום השני, בנק דיסקונט עם שבעה עובדים.

במקום השלישי, שישה עובדים עם קורונה בבנק הבינלאומי. נוסף להם יש חמישה נדבקים בבנק הפועלים ושלושה בכל אחד משלושת הבנקים – בנק איגוד, בנק ירושלים ובנק המזרחי.בתוך כך נודע כי אלפי לקוחות שאמורים היו לקבל את קצבאות הביטוח הלאומי הסתערו אתמול על סניפי הבנקים כדי לקבל את הכסף והפרו תוך כדי כך את הוראות שמירת המרחק של שני מטרים זה מזה. טורים ארוכים במיוחד נראו בבנק הפועלים ובבנק לאומי. חלק מקטן מאוכלוסיית הגיל השלישי צויד בכרטיסי דביט שבאמצעותם אפשר למשוך את הכסף במכשירים האוטומטיים.

בנק ישראל הנחה את הנהלות הבנקים לפתוח אתמול והיום את הסניפים שבהם קופות, במטרה לאפשר ללקוחות למשוך כסף מזומן. עם זאת, לא היה אפשר לצפות מבעוד מועד כי תגיע כמות כזאת של לקוחות ותסכן את עובדי הסניפים. כתוצאה מכך נאלצו הנהלות הבנקים להציב בפתח הסניפים שומרים כדי למנוע את כניסתם ההמונית של הלקוחות. נוסף לכך דאגו ההנהלות להושיב את הפקידים במקומות מבודדים בסניפים, כך שיימנעו ככל האפשר ממגע ישיר עם הלקוחות.