קרן "עוגן" להלוואות חברתיות והסוכנות היהודית מקימות קרן חירום לעמותות, שתסייע להצלת המגזר השלישי (המגזר ההתנדבותי) בעקבות משבר הקורונה, ותכלול מתן הלוואות מיידיות בריבית של 3% וללא בקשת ערבים למלכ"רים, לצד ליווי פיננסי שיסייע לצלוח את המשבר.

ההלוואות יוענקו בסכום של עד 400 אלף שקל לתקופה של עד 60 חודשים, עם גרייס (דחייה בתחילת פירעון ההלוואה) של חצי שנה, ללא צורך בפיקדון וללא ערבים.

עוגן תקצה 30 מיליון שקל ממקורותיה למתן אשראי, והסוכנות היהודית תקצה 3 מיליון שקל עבור כרית ביטחון פילנתרופית להלוואות, יחד עם 3 מיליון שקל נוספים שגויסו מתורמים שונים של עוגן ובהם קבוצת מגדל. עוגן והסוכנות היהודית ימשיכו לפעול להרחבת תקציב הקרן וגיוס שותפים נוספים ובראשם הממשלה וכן גורמים פילנתרופיים מהארץ ומהעולם.

נוסף לכך תוקם התוכנית "מעטפת", בשיתוף עם קרן שמש מקבוצת עוגן, הסוכנות היהודית ו–IVN, אשר תעניק ליווי פיננסי ומנטורינג מותאם ייחודית למלכ"רים, תוך סיוע למנכ"לי הארגונים להיערך לתקופה הקרובה ולאתגרים הרבים הצפויים.
ההלוואות התאפשרו בתמיכתם של טרודי ובוב גוטסמן מניו יורק, הקהילות היהודיות בצפון אמריקה - ארגון הגג JFNA והפדרציות היהודיות של ניו יורק, מיאמי רבתי, דטרויט ופיטסבורג, PEF, ליליאן ומוריס טבצ'ניק ופילנתרופים ישראלים: קבוצת מגדל, בועז רעם ושוקי ארליך.

"מלכ"רים תורמים תרומה כלכלית וחברתית עצומה למשק ועלינו לעשות הכל כדי לשמור על פעילותם החשובה", מסביר מנכ"ל קבוצת עוגן שגיא בלשה. מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ' מוסיפה: "אני שמחה שהצלחנו לרתום את קהילות צפון אמריקה, שראו איתנו עין בעין את חשיבות המהלך ופתחו את לבן ואת כיסן כדי לאפשר אותו".

הגשת הבקשות תתאפשר אונליין באתר עוגן - www.ogen.org. בירורים בטלפון: 02-5300780.