מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, עדכן בשיחה עם כתבי הרווחה כי 229 אלף מובטלים קיבלו היום (שני) את דמי האבטלה לחשבונות הבנק שלהם, העומד על 635 מיליון שקלים, כאשר מחר צפויות להיכנס מקדמות בגובה 2,000 שקלים לדמי אבטלה, אל החשבונות של עוד כ-482 אלף מובטלים, שעדיין לא חושב ערך הזכאות שלהם, שצפוי לעמוד על כ-960 מיליון שקלים.

עוד אמר שפיגלר כי ״בימים הקרובים יושלמו החישובים וההפרשים ישולמו לזכאים. לגבי השאר, נאמר כי בהמשך היום תינתן תמונה מפורטת לגבי מי שלא סיפק את מלוא הפרטים. לחלקם שלחנו מסרונים ולצערי הרב הם נחשדו כמזוייפים. בנוסף, לא כל מגיש תביעה זכאי לאבטלה בגלל מכלול סיבות״.

מאיר שפיגלר. צילום: דוברות המוסד לביטוח לאומי
מאיר שפיגלר. צילום: דוברות המוסד לביטוח לאומי

בנוסף ציין שפיגלר כי ״21 אלף אזרחים בני 67 ומעלה תבעו מענקים ויקבלו אותו מחר, במהלך היום, בגובה 1,000 עד 2,000 ש״ח, על חלק מחודש מרץ בהתאם להכנסה מפנסיה. הסיבה לסכום הנמוך הוא חמישה ימי המתנה שחלים גם עליהם בחוק ואנחנו בעד ביטולם וכן קיזוז קצבת פנסיה. כ-2000 מהתובעים, שהוחזרו לעבודה לפני תום 30 ימי חלת, לא יהיו זכאים לדמי אבטלה״. 

מנכ״ל הביטוח הלאומי התייחס גם למענקים שהובטיחה הממשלה, בשווי של 500 ש״ח לילד, עד ילד רביעי עד גיל 18, ואמר כי ״אנחנו השלמנו את ההיערכות אתמול, אבל ממתינים לחקיקה בכנסת, בלעדיה אי אפשר להעביר את הכסף. ממשיכים בהיערכות להעביר את המענקים גם למקבלי קצבאות הזיקנה והנכות בהתאם לחקיקה לכשתסתיים. אם הכנסת היתה משלימה את החקיקה אפשר היה להעביר את מענקי הילדים כבר לפני החג״.