שם:
אילן שמעוני (62)
תפקיד:
יו"ר ארגון חברות הניקיון בישראל (בהתנדבות) ומנכ"ל חברת טווס
מצב משפחתי:
נשוי, אב לשלושה וסב לשלושה נכדים

מסלול מקצועי
"מאז ועד היום מייסד/בעלים/מנכ"ל של חברת הניקיון טווס. הייתי מההוגים ומהמנסחים של הסכם קיבוצי חדש ודרמטי בענף הניקיון, שקיבל תוקף צו הרחבה. בין היתר אני חבר בנשיאות המגזר העסקי בישראל".

עשייה חשובה בשנה האחרונה
"פעלתי לחיזוק מעמדם המקצועי והחיוני של ציבור עובדי הניקיון וציבור חברות הניקיון במדינת ישראל, להובלת ענף שירותי הניקיון לשימוש בטכנולוגיה של עולם ה־IOT, לדיגיטציה, חומרים ירוקים ועזרה של ממוני הבטיחות".

העצה הכי טובה שקיבלתי בחיים
"לא להיות ולהישמע החכם היחיד בחדר - לשתף, להקשיב, להתלבט, להתייעץ, לעודד 'איפכא מסתברא' בקרב המנהלים והעובדים ולהרבות בשולחנות עגולים עם כל האוכלוסיות המרכיבות את הפירמה".

העצה הכי טובה שאני נותן לעובדים שלי
"לבסס את הפעילות על פילוסופיה עסקית של העסקה הוגנת ומתגמלת, שקיפות ותרבות דיווח אמת ואמירת אמת לעובדים וללקוחות. ואת העיקרון התלמודי המופלא של 'ועשית הישר והטוב', שכדאי ליישם במגע העסקי, החברי, המסחרי ועם כולם".

גורם לי לסיפוק  
"מבט אופטימי ומבטיח להשתלבות ילדיי בחברה הישראלית. סימן המעיד על כך שיש לנו פה בארץ דור מילניום מדהים ומשכיל, עם סט ערכים מתקדם ורגישות מיוחדת לאחר ולזולת".

עיסוק בספורט  
"הליכה שבועית עם הכלב שלי בהר איתן, למרחק של כ־8 ק"מ".

שעות הפנאי
"כשהילדים שלי מאשימים אותי שאין לי תחביבים, אני נאלץ להודות שהם צודקים. ואז אני מתגונן ואומר שהתחביבים שלי הם ילדיי".

פרגון למהלך עסקי

"הכניסה והחדירה של Wolt לשוק השליחויות בארץ. בתזמון נדיר, אם כי מצער".

בילוי מועדף

"עם המשפחה שלי, בדגש על הנכדים".

ספר אהוב

"'שופט בחברה דמוקרטית' מאת אהרן ברק".

דרינק אהוב

"יין אדום מובחר בארוחת שישי".

אובססיה

"עמידה בלוחות זמנים".

דרכי התמודדות בניהול משבר הקורונה
"עכשיו זה הזמן והמקום להפעיל את כל הנכסים הנפשיים שלנו: עמידה בלחצים, מתינות, נדיבות, הושטת עזרה לאחר ולבסוף - ובעיקר - מנהיגות. לצד הפחד והחרדה, יש לכולנו גם את הזיכרונות הטובים, שלימדו אותנו מהו חוסן אישי, חברתי, משפחתי וארגוני. טבען של תקופות קשות הוא שהן מסתיימות בהתחלות חדשות ואופטימיות. נקודת המוצא היא שהסיפור והבשורה גדולים יותר מהקורונה עצמה. בעבודה ובעסקים, הקורונה תשמש זרז לתהליכים חדשים שממילא החלו עם כניסתו של דור המילניום המבטיח שלנו לשוק, והיא תטמיע שיטות עבודה חדשות, טכנולוגיות חדשות, תפיסה אחרת של התנהלות עסקית, שיטה כלכלית אחרת, מבנה חדש, עבודה וניהול עסקי מרחוק ומהבית".