שירות התעסוקה הודיע הערב (ראשון) כי 6,693 דורשי עבודה חדשים נרשמו היום באתר של שירות התעסוקה. עוד נמסר, כי שיעור דורשי העבודה עומד על 25.8% וכי המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל עלה ל-1,075,271.

לצורך השוואה, ביום שלישי נרשמו 5,713 מבקשי עבודה ובארבעת הימים אחריו – מערב החג ועד סוף השבוע כולל, נרשמו מספר אלפים בודדים. על פי הנתונים, מתחילת חודש מרץ נרשמו 935,864 דורשי עבודה – 88.7% מהם בחופשה ללא תשלום (חל"ת) וכ-6.9% פוטרו. עוד נמסר, כי מתחילת אפריל שיעור הפיטורים נמצא בעלייה, לאחר שכ-87,065 מבקשי עבודה נרשמו, ומתוכם רק 79.9% בחל"ת ו-11.7%פוטרו.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "אנו מתבוננים בדאגה רבה על העלייה בשיעור המפוטרים אל מול אלו שהוצאו לחל"ת, מגמה שהחלה כבר לפני יותר משבועיים, ומבטאת קושי הולך וגובר של העסקים בישראל להתחייב כי יוכלו להחזיר את עובדיהם כשיחלוף המשבר. יש להביא נתונים אלה בחשבון בהליכי קבלת ההחלטות על 'אסטרטגיית היציאה' מהמשבר. אנו ערוכים בשירות התעסוקה להפעלת תוכנית החירום שלנו לצמצום ממדי האבטלה, ובימים אלה אנו מגבשים את המשאבים הנדרשים לטובת ביצוע המשימה באופן המיטבי".