קרן ההשקעות פימי השלימה בסוף השבוע האחרון השקעה נוספת של 25 מיליון דולר ביצרנית המים עמיעד. 22 מיליון דולר מהסכום יושקעו בחברה ו־3 מיליון דולר נוספים לרכישת מניות מקיבוץ עמיעד. 

פימי כבר השקיעה 10 מיליון דולר בעמיעד, כך שההשקעה הכוללת בה תעמוד על 35 מיליון דולר. בעקבות כך תחזיק פימי ב־42% ממניות עמיעד, כאשר עוד קודם לכן רכשה הקרן 18% מהמניות בקרן ההשקעות KBI ומחברת ברמד. חלקו של קיבוץ עמיעד בחברה יעמוד על 33%.
השלמת העסקה בעיתוי הנוכחי אינה מובנת מאליה ומעידה על חשיבות עמיעד בתיק ההשקעות של פימי, שם רואים בתחום המים אחד ממנועי הצמיחה החשובים, למרות משבר הקורונה. החברה נוסדה ב־1962 והיא מעסיקה מעל 700 עובדים ברחבי העולם.

המפעל המרכזי נמצא בקיבוץ עמיעד שבצפון. החברה הונפקה בבורסת ה־AIM בלונדון בשנת 2005. יו"ר החברה הוא יריב אבישר והמנכ"ל הוא דורי יבזורי, שניהל עד ספטמבר 2016 את חברת תמה.

עמיעד עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של מערכות סינון מים המיועדות למגזרים התעשייתיים והמוניציפליים בתחומי ההשקיה והשימוש הביתי. מחזור המכירות שלה הסתכם ב־2019 ב־116 מיליון דולר וברווח ברוטו של 9.7 מיליון דולר (8% מהמחזור). הונה העצמי הוא 60.3 מיליון דולר ושווי השוק עומד על 58 מיליון דולר. 

פימי, בניהולו של ישי דוידי, נוסדה בשנת 1996, והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים של יותר מ־5 מיליארד דולר.

ירידות השערים החדות בבורסה מייצרות כעת הזדמנויות עסקיות רבות. פימי תנצל את מצבן העסקי הקשה ומצוקת הנזילות בחלק מהחברות לרכישות, אם כי בתנאי שהעסקים תואמים את מדיניות ההשקעות של הקרן.