על פי נתונים שהתפרסמו היום (שלישי), מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% במהלך חודש מרץ. עליות המחירים הבולטות ביותר נרשמו בענפי ההלבשה וההנעלה שעמדו על עלייה של 3.2%, עלייה של 1.8% ברכישת פירות טריים, עלייה של 0.9% בתחום הדיור ועלייה של 0.6% בתחום המזון. עם זאת, ירידת המחירים הבולטת ביותר היא זו של רכישת הפירות הטריים, המסתכמת ב-1.9%. מתחילת השנה ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.1%. 

בתוך כך פורסמו גם הנתונים ביחס לשינויים במחירים המקובלים בשוק הדיור, כאשר מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר ופברואר השנה לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים דצמבר 2019 – ינואר 2020, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-0.6% ובכך השלימו עלייה של 3.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
בפילוח השינויים במחירי הדירות לפי מחוזות במהלך חודשי ינואר ופברואר השנה,  לעומת החודשים שבין דצמבר 2019 – ינואר 2020, נמצאו עליות מחירים במחוזות הבאים: עלייה של 1.4% בירושלים, עלייה של 1.2% באזור הצפון, עלייה של 1.1% באזור תל אביב ועלייה של 0.6% באזור הדרום. לעומתם, מחוז המרכז נותר ללא שינוי מהותי ואילו במחוז חיפה נרשמה ירידה של 0.6% בעלות הדירות.

אתר בנייה: עליות מחירים בשוק הדיור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אתר בנייה: עליות מחירים בשוק הדיור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בפילוח שינויי מחירי הדירות על פי מחוזות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כלומר במהלך חודשי ינואר עד פברואר השנה לעומת בשנה שעברה, נרשמו עליות מחירים בכל המחוזות, כאשר העליות הבולטות ביותר נרשמו במחוז הצפון, שם נרשמה עלייה של 6.2%,. אחריו נרשמה עליה במחוז תל אביב בו, העומדת על 6.1% וכן במחוז ירושלים, שם נרשמה עלייה של 5.2%.
 
במדד מחירי הדירות החדשות, נמצא כי מחיריהן עלו השנה לעומת השנה שעברה ב-0.8%, ובכך השלימו ירידה של 0.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 39.2% בהשוואה ל-39.8% בתקופה הקודמת.