בעקבות הפרסום במעריב: נשיא לשכת המסחר בחיפה והצפון דוד קסטל אמר היום (שני) בתוכניתה של ליאת רון ב-104.5FM כי "אנחנו נמצאים כרגע בשביתת משק, נלחמנו טוב בקורונה והגבולות סגורים, עכשיו צריך לעשות בקרת נזקים והדברים לא מתנהלים נכון". הוא הוסיף: "כרגע, תהליך השבתת המשק עלול להימשך עד שנה וחצי ויש חולשה כי הפתרונות שהממשלה נותנת הם בשליפה ולחצים פוליטיים". לדבריו, המצב בצפון קשה לעומת המרכז.  

"אני לא חושב שצריכה להיות הנחה גורפת לכולם בארנונה. לעיריית חיפה אין מאיפה לממן את הנחות הארנונה לעומת תל אביב שחזקה כלכלית. במדינת תל אביב הם יסתדרו לעומת חיפה", טען בראיון ב"רדיו צפון", "עוד דוגמא אלו המענקים למסעדות - בחיפה יש חומוסיות ודוכני פלאפל ולהם צריכים לעזור, בתל אביב יש מסעדות גורמה לנו אין. במסעדות בתל אביב, עובדים צעירים בפריפריה ויש נהירה מהצפון למרכז והמסעדות סגורות והם חזרו הביתה ללא תעסוקה". קסטל הוסיף בשיחה עם ליאת רון: "יש משפט שאומר כש'יורד גשם כולם נרטבים', חלק יותר חלק פחות בתל אביב לכולם יש מטריות ולנו אין. אין לנו אפילו תחתונים". 

"אנחנו מראש היינו במצב נחות, האבטלה בצפון הוכפלה, יש כפול עובדים בשכר מינימום", סיכם, "המדינה תזרוק כספים בכל הארץ, למה זה יגרום? חייבת להיות התייחסות מיוחדת לפריפריה,  אם לא נפשוט רגל והאזרחים יעברו לגור במרכז".

מוקדם יותר היום,  יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, פנה לשר הפנים, אריה דרעי, בעקבות הפרסום במעריב , לפיו אלפי בעלי עסקים קטנים לא יקבלו פטור מלא מתשלומי ארנונה בשלושת החודשים הקרובים, אלא ייאלצו להסתפק בהנחה חודשית של 25%.  

"העסקים לא צריכים הנחה שנתית", כתב ביבס במכתבו. "אם לא נציל אותם עכשיו הם לא יהיו קיימים בשנה הקרובה כדי לקבל את ההנחה השנתית. לעזור עכשיו, או שלא יהיה למי".

במכתב הדחוף ששלח ביבס הוא קורא לקבל את המלצת השלטון המקומי ולאפשר לרשויות להעניק את ההטבה לעסקים לשלושה חודשי פטור מלאים, כפי שסוכם ולא כפי שקבע משרד הפנים בתקנות , מתן הנחה שנתית בשיעור של 25%. 

לדבריו, "יש להגיש סיוע מיידי לעסקים ולא לחטוא למטרה החשובה מכל - לשמור על העסקים פועלים". ביבס חתם את דבריו באומרו כי "רגע לפני החתימה על התקנות אני מבקש מכם לעמוד בסיכום, ולאפשר לנו להעניק שלושה חודשי פטור מארנונה לעסקים".