עובדי ההיי טק בישראל הם העובדים בעלי רמות השכר הגבוהות ביותר ועם רמת בטחון תעסוקתי גבוהה מהממוצע בימי שגרה. אולם נראה כי המכות הכואבות שסופג המשק במהלך משבר הקורנה מעוררות בהלה גם בקרבם.

חברת KROLL המתמחה בהשמת בכירים בענף ההייטק בישראל ערכה סקר מקיף בנושא השלכות משבר הקורונה על עובדי תעשיות עתירות המדע בישראל. הסקר מצא כי 62% מהעובדים בתעשיית ההייטק הישראלית חוששים למקום עבודתם - 39% הביעו חשש מסוים, כ-15% הביעו חשש גבוה שיפוטרו ועוד 8% העידו כי להערכתם יפוטרו בקרוב.

הסקר, שנערך בקרב למעלה מ-300 עובדים בחברות ההייטק המובילות בישראל הסקר מצא עוד כי אצל עובדים רבים השפעות מגפת הקורונה כבר מורגשות, כאשר 28% מהעובדים מציינים כי בחברה בה הם מועסקים כבר החלו בתהליכי פיטורים, וכ-60% נוספים סבורים כי קיימת סבירות בינונית עד גבוהה לגל פיטורים במהלך החודשים הקרובים. רק 13% מהעובדים לא חוזים פיטורים בחברה שלהם. על פי הערכת הנשאלים, מחלקת המכירות היא זו הצפויה לספוג את מספר המפוטרים הגבוה ביותר עקב המשבר. 

הייטק, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')
הייטק, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')

עם זאת, בקרב העובדים יש גם מידה מסוימת של אופטימיות, לפחות לגבי יכולת שרידות החברות שבהם מעוסקים שכן רק 7% מהנשאלים מעריכים שהחברה שלהם לא תשרוד את המשבר, ו-91% מביעים אמון במהלכי ההנהלה.

לדברי רונית קרול, מנכ"לית חברת Kroll Consulting, "משיחות שניהלתי עם מנכ"לים ומנהלי משאבי האנוש בחברות עולה תמונה מורכבת של רצון לשמור על העובדים, לצד ההבנה שצריך להיערך לתקופה אחרת ומאתגרת מבחינת היכולות הפיננסיות".