כחלק מהמאבק במשבר הקורונה, החליט משרד האוצר להעניק הטבות בסך של שישה מיליארד שקלים למעסיקים הגדולים, על מנת לסייע לשיקום המשק שנפגע קשות. יעקב הלפרין, הבעלים של רשת "אופטיקה הלפרין", שלקח חלק במרד המעסיקים שהוביל לבסוף להחלטת האוצר, התייחס היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM להחלטה והבטיח להשיב לעבודה את העובדים שהוצאו לחל"ת: "נקבל חמצן כדי להרים את העסק מהשפל שהוא נמצא בו".

דוידוב: האוצר החליט להעניק הטבות למעסיקים גדולים, בוקר טוב.
"בוקר טוב, זה לא הטבות, זה עזרה וזה סיוע לעזור לנו לצאת מהמשבר שאנחנו נמצאים".

יוכפז: בלי המרד זה לא היה קורה.
"זה פשוט להסביר להם. הם גרים, חיים, נושמים, מסתובבים במסדרונות האוצר, הם לא מסתובבים איפה שאנחנו, הם לא מעסיקים עובדים, הם לא מוציאים צ'ק בראשון לחודש, הם לא קונים קולקציות לשנה הבאה כבר עכשיו, הם לא עושים קמפיין פרסומת, לא צריכים שלם שכר לעובדים, לא קמים בבוקר וחושבים מה המתחרה עושה ואני אעשה יותר טוב, הם לא קמים בבוקר כדי לחשוב איך הצרכן יקבל את המוצר, במקרה שלי משקפיים במחיר טוב יותר וזול יותר. הם חיים בעולם שלהם שאני לא חי אותו, והם היו צריכים להבין את זה בדרך בה הבינו וברוך השם שהגענו לזה".

יוכפז: איך יחלקו את הסכום ביניכם?
"לא ברור לי".

יוכפז: מה הקריטריונים?
"זה לא מאוד חשוב, מה שחשוב זה שקודם כל יש הבנה שאנחנו חלק מהמערכת שצריכה לקבל את הסיוע, ואנחנו אנשים שלא באנו חס וחלילה לקבל מתנות, שאנחנו מנצלים איזשהו מומנטום".

יוכפז: מדובר על כך שתקבלו כסף לא הלוואה.
"נקבל חמצן כדי להרים את העסק מהשפל שהוא נמצא. העסק דומם, המטוס נמצא על החניה, הוא צריך להתרומם, לשייט, לעלות לגבהים שהיה. היינו כלכלה טובה, פורחת, משגשגת, אני יכול לדבר על עצמי - ברוך השם היה מעולה".

יוכפז: אומרים שאתם עסקים חזקים מאוד, ותיקים, עם הנהלות מוכשרות, ואתם תסתדרו. אבל העסקים הקטנים, המשפחות הקטנות קורסות יותר, קשה להן יותר ולכן צריך להפנות אליהם יותר משאבים.
"אני מעסיק 700 עובדים,על זה שהגעתי ל-700 עובדים ו-130 סניפים, אני לא צריך לקבל קנס או עונש. כולנו באתגר גדול, כל אחד והאתגר שלו. גם מוכר הפלאפל - האתגר שלו פשוט יותר קטן, אני צריך לקום בבוקר ולנהל את הקולקציות שלי, לנהל את הסחורות, ובעיקר לקום בבוקר ולהעסיק את ה-700 עובדים".

דוידוב: 700 העובדים לא כעסו עליך שלא פתחת?
"אם אני אראה לך את התמיכה והטלפונים שמחזקים... הם מחזקים אותי ואומרים לי 'תלחם כדי שאף אחד מהחברים שלי לא ילך אחר כך הביתה, אנחנו נשב עוד יום-יומיים וכמה שצריך'. היום אני פותח 40 סניפים, מחר עוד 40 סניפים ואחרי יום העצמאות אני מקווה שיפתחו הכל. האתגר עכשיו הוא של כולנו – להמריא. היינו חזקים, בואו נמשיך להיות חזקים. הקורונה הביאה דברים טובים, סובלנות, אחדות. מי היה מצפה ש-400 רשתות ביחד, עזבו את המילה מרד, לא שונאים אחד את השני, אלא ביחד".

יוכפז: אתה מתחייב שכל מי שיצא לחל"ת חוזר לעבודה?
"כן, במידי כן, מה יהיה בעתיד?".

יוכפז: אנחנו מדברים על עכשיו, אתה והחברים מתכוונים להחזיר את כל העובדים?
"בימים, בשבועות הקרובים ודאי שכן. איך הציבור ינהג? אם הוא יבוא לרכוש? אני מקווה לצמוח ולפתוח עוד סניפים כי לצערי יהיו כאלה שלא ישרדו ומה לעשות, אני יותר גדול ואני ארכוש אותם. הם יחזרו, תודה רבה".