קופות הגמל וההשתלמות הסולידיות סיימו את חודש אפריל בתשואות חיוביות חריגות של 4.6%־5.1%, כך עולה מתחזית בית ההשקעות מיטב דש גמל ופנסיה. הקופות המתמחות במניות השיגו תשואה של כ־9%.

המהפך החיובי בחודש אפריל צמצם את הפסדי קופות הגמל הכלליות שנרשמו מתחילת 2020, והתשואה מתחילת השנה עומדת על 6.1%-. הסיבה העיקרית לתשואות החיובית היא עליות השערים בשוקי המניות בישראל ובעולם, שנמשכו עד יומו האחרון של חודש אפריל. 

עליות שערים חדות במיוחד נרשמו בארה"ב, שם עלה מדד הדאו ג'ונס ב־11.1%, ה־S&P טיפס ב־12.7% ומדד נאסד"ק זינק ב־15.4%. אלו שיעורי העליות הגבוהים ביותר בחודש אחד זה שלושה עשורים.

הבורסה בניו יורק  (צילום: gettyimages)
הבורסה בניו יורק (צילום: gettyimages)

איגרות החוב הממשלתיות רשמו זינוק של 2.2%. האיגרות הצמודות למדד עלו ב־2.5%, בעוד איגרות החוב בשקלים עלו ב־2.2%. בשוק ההון מייחסים את העליות החריגות בקופות הגמל וההשתלמות בעיקר לבורסה האמריקאית, שנהנתה מאוד מתוכניות הסיוע של הנשיא דונלד טראמפ.

היום ייפתח יום המסחר הראשון של חודש מאי, בצל הדיווחים על חזרה לשגרה. לפי הערכות, המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח בירידות שערים לנוכח הירידות החדשות שחלו בסוף השבוע בארה"ב, על רקע החששות להאטה בכלכלה האמריקאית.