הבנקים הרחיבו אתמול את פעילות קבלת הקהל בסניפים. מספר הסניפים הפתוחים עלה מ־30% ל־50% ומעלה. ההחלטה התקבלה בעקבות הוראות בנק ישראל. קבלת הקהל מרוכזת בסניפים ייעודיים בפריסה ארצית, שבהם יינתנו כלל השירותים שניתנו לפני פרוץ מגיפת הקורונה.

הסניפים נפתחו בהתחשב בפיזורם הגיאוגרפי וביכולתם לספק שירותים בנקאיים לציבור רחב של לקוחות. למרות הפתיחה המוגברת והעובדה שמדובר בתחילת החודש, לא נרשם עומס עבודה חריג בסניפים. במקביל, הונחו הבנקים להמשיך לעודד את הלקוחות להשתמש באפליקציות ובמוקדים הטלפוניים.

אלא שבניגוד לתוכניות המוקדמות, לא כל עובדי המערכת הבנקאית חזרו מחופשות ללא תשלום (במימון הנהלות הבנקים וימי החופשה של העובדים). מבדיקת "מעריב" מתברר כי בבנק הפועלים מספר המועסקים עלה מ־65% ל־80%, וכל השאר יחזרו לעבודה מלאה עד סוף מאי.

תור בבנק (צילום: מרק ישראל סלם)
תור בבנק (צילום: מרק ישראל סלם)

מבנק לאומי נמסר כי שיעור העובדים עומד על 80%, ושאר העובדים יחזרו לעבודה מלאה עד אמצע החודש. בדיסקונט, לעומת זאת, לא היו מוכנים להתחייב ללוח זמנים מדויק והודו שבשלב זה לא כל העובדים חזרו לעבודה מלאה.

מצב דומה אגב קיים גם בענף ראיית החשבון. מבדיקת "מעריב" מתברר כי במשרד סומך חייקין לא יחזרו העובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום, ויישארו בבית עד סוף מאי. בפירמת הענק E&Y (קוסט פורר את גבאי) מרבית העובדים יישארו בבית עד סוף חודש יולי, ובתום תקופה זו יוחלט אם להחזירם לעבודה או להפסיק את ההתקשרות עמם.