ראשי ענף התיירות מזהירים מפני קטסטרופה וגיבשו מתווה לחילוץ הענף מהמשבר. במקביל מתארגנת מחאה נגד הפגיעה הכלכלית החמורה ביום חמישי הקרוב ב־11:00 מול הכנסת ומשרד האוצר. אלפי עוסקים בענף התיירות, בהם מורי דרך ובני משפחותיהם, יעלו לירושלים. העובדים טוענים שלא קיבלו דמי אבטלה ומוחים נגד התעלמות בכירי משרד האוצר, שלא הכלילו את הענף במתווה הפיצויים.

את ההפגנה יזמו כלל הארגונים העוסקים בענף התיירות, שפעילותם הופסקה כמעט לחלוטין בראשית חודש מרץ. הפגיעה בענף נאמדת באובדן הכנסות למדינה בהיקף של 20 מיליארד שקל. בצמרת התיירות מזהירים כי אם הענף לא יחזור לפעילות, מספר המבוטלים עלול להגיע ל־250,000. עוד הם דורשים להקים מיד ועדה שתדון באסטרטגיית היציאה מהמשבר ובמתווה פיצויים שייתן מענה ארוך טווח לכלל מורי הדרך בישראל.

יו"ר ארגון מורשת דרך, יוני שפירא: "הממשלה מתעלמת ועוצמת עין לנוכח הפגיעה הכלכלית האנושה במורי הדרך, שנאלצו להפסיק עבודתם ונשארו ללא הכנסה. הממשלה חייבת להכניס ידה לכיס ולתת פתרון כלכלי".

בתוך כך, גורמים בענף התיירות מפעילים לחצים על מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו בני גנץ למנות לתפקיד שר התיירות הבא את אסף זמיר ולא את אורית פרקש הכהן. לחצים בנושא מופעלים גם על ידי ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. לדבריהם, זמיר הוכיח את יכולתו הרבה בתחומי התיירות כששימש כסגן ראש עירית תל אביב ויודע כיצד להניע מחדש את הענף. להערכתם הוא יצליח בתפקידו לא פחות מהשר הפורש יריב לוין.

אותם גורמים מציינים כי פרקש הכהן היא באופייה רגולטורית, ולכן רצוי שתמלא תפקיד שר שאינו משיק במישרין עם המגזר העסקי. ההחלטה הסופית בנושא אמורה להתקבל היום או מחר.