בדרך לבית המשפט: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחמים כהן, אישר שלשום הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת הראל לביטוח. התביעה הוגשה על ידי נפתלי פרלשטיין, המיוצג על ידי עו"ד אבי זוהר. פרלשטיין נפגע בשנת 2012 בתאונת דרכים, אשר גרמה לפגיעה בכף רגלו השמאלית.

כתוצאה מהפגיעה אושרו לו 10% נכות, אלא שנוסחת הפיצוי בגין הנכות נקבעה על ידי הנוסחות הפנימיות של החברה, ולא בהתאם לנוסחת הנכות הנהוגה במוסד לביטוח לאומי. התובע טען כי התגמולים שנפסקו לטובתו נמוכים, אלא שהראל סירבה לעדכן את הנוסחה.

בעקבות כך הוגשה בסוף 2016 התביעה כנגד הראל, בטענה שהפיצוי שנקבע על ידי החברה הופחת שלא כדין. העילה להגשת התביעה הייתה שמנגנון החישוב לא הוזכר בעת מכירת הפוליסה, ולכן גם לא היה ידוע למבוטחים.

נכה בכסא גלגלים (צילום: אינג אימג')
נכה בכסא גלגלים (צילום: אינג אימג')

מי שזכאים להצטרף לתביעה הייצוגית הם מבוטחים שרכשו מהראל ביטוח בשלוש השנים שקדמו להגשת תביעת נכות עקב תאונה (מדצמבר 2016). השופט לא הסתפק באישור התביעה, וחייב את הראל בתשלום שכר טרחת עורך דין בגובה 46,800 שקל. עוד הורה השופט להראל לפרסם מודעות בשני עיתונים על החלטתו. הראל, הנמצאת בבעלות יאיר המבורגר, דיווחה אתמול לבורסה על ההחלטה, וציינה כי היא לומדת את הפסיקה ושוקלת הגשת ערעור.

על פי תקדימי העבר, באי הכוח של הצדדים צפויים לנסות ולנהל מגעים מאחורי הקלעים כדי להגיע לפשרה ולמנוע את המשך הדיון בתביעה.