מרכז סיוע ראשון מסוגו לבעלי עסקים שנפגעו בתקופת הקורונה, נפתח אתמול במתחם התחנה בירושלים. המרכז ייתן מענה לבעלי העסקים בעיר, ללא קשר למחזור המכירות שלהם, והוקם כיוזמה משותפת של משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. 

הייעוץ במרכז יינתן במגוון נושאים: רישוי עסקים, פתיחת מסעדות, הנחות והחזרים בתשלומי הארנונה, סיוע מול העירייה ועוד. בנוסף, יינתן ליווי של רואי חשבון, ליווי לקבלת הלוואה בערבות מדינה וייעוץ עסקי של המרכז לטיפוח יזמות.  

"מרכז הסיוע ייתן לעסקים כלים לעבור את המשבר הכלכלי", אומר שר ירושלים והמורשת ח"כ זאב אלקין. "כפי שפעלנו להביא לשולחן הממשלה את זעקת העסקים הירושלמים במשברים כלכלים אחרים, נמשיך לפעול ולסייע לעיר בכל הכלים העומדים לרשותנו לצלוח גם את המשבר הנוכחי".

"השבועות האחרונים היו מאתגרים לכולנו, ובמיוחד לעסקים, שהם המנוף הכלכלי של העיר", אומר ראש העיר משה ליאון. "כעת הזמן לחזרה מסוימת לשגרה, ולכן הנחתי על הקמת 'מרכז עסקים', אשר יסייע להבין את הסיוע שהממשלה מעניקה לעסקים".

"עיריית ירושלים חלוצה בפרויקטים לבעלי העסקים", אומר חבר מועצת העיר ומחזיק תיק העסקים יהודה בן יוסף. "הקמת מרכז סיוע ועזרה למיצוי זכויות בעלי העסקים וסוחרי ירושלים בא על מנת  למצות את המגיע להם בסבך הבירוקרטיה ולהנגיש עבורם את הסיוע, הן מהמדינה והן מהבנקים והן מהעירייה. נפעל בכל דרך אפשרית להחזיר את כלכלת העיר למסלול החיים הנורמלי".

"עשרות אלפי עסקים רשומים בירושלים, והצורך במרכז אחד שנותן סיוע וגיבוי אל מול ההשלכות הכלכליות שעימם בעלי עסקים מתמודדים הינו חיוני ודחוף", אומר מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי. "אני בטוח שבכוחות משותפים נצליח לעבור את המשבר וליצור את השיקום הנדרש לעיר".

המרכז החדש יהיה פתוח לציבור בימים א'-ה' בין השעות 9:00-16:00, בכפוף לתו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות.