יורם נוה, מנכ”ל כלל ביטוח שיו”ר החברה דני נוה ניסה להדיחו, תיעד את שיחותיו, על פי הערכות, עם אלפרד אקירוב, בעל השליטה בקבוצת אלרוב, ועם אייל לפידות, מנכ”ל שיכון ובינוי. כך נודע ל”מעריב”. כזכור, במכתב מפורט מאוד של נוה לדירקטוריון, הוא הפנה אצבע מאשימה לעבר לפידות ואקירוב, שני בעלי מניות בכלל ביטוח, שלטענתו מפעילים עליו לחצים ל”אישור עסקאות שיש להם עניין בהן” ופעלו להדחתו.

במכתב ששלח נוה לדירקטוריון הוא כתב כי אקירוב הכין “תיק” על מנהל ההשקעות של כלל ביטוח, לאחר שמנהלי ההשקעות של כלל לא הסכימו למכור את מניות כלל ביטוח בקבוצת אלרוב לאקירוב ולא אישרו עסקת בעלי שליטה שבה מוצעת הטבה לבנו. בנוסף, נוה טען כי אקירוב שלח מכתבי איום משפטיים נגד פעולות שונות של החברה ופעל מול היו”ר דני נוה, מול דירקטורים בחברה וכן מולו אישית, כדי שישפיעו על מנהלי ההשקעות בחברה וחברי ועדת השקעות עמיתים לאשר מתווה מוסכם בנוגע לעסקה.

דני נווה (צילום: ועדת הכלכלה)
דני נווה (צילום: ועדת הכלכלה)

בנוגע לאייל לפידות, מנכ”ל כלל קבוצת שיכון ובינוי, המחזיק כ־4% ממניות כלל ביטוח, כתב נוה כי בכל הזדמנות שבה מנהלי ההשקעות של כלל סירבו לעסקה או לתנאים המבוקשים על ידי קבוצת שיכון ובינוי, התלוותה לכך אמירה, שהגיעה אליו מצדדים שלישיים, שהצוות בכלל ביטוח אינו מקצועי, מפסיד עסקאות טובות, ושלצוות אין "סכין בין השיניים" והוא גורם נזק לקבוצת כלל.

בנושא אחר כתב נוה כי לפידות העביר לו “מסרים זועמים” דרך יו”ר הדירקטוריון של כלל ואף ביטל את פגישתו עמו. בסיום מכתבו של נוה הוא כתב: “אין ספק שתפקיד המנכ”ל והחברה בכללותה הוא להשיא רווחים לבעלי המניות, אבל לכלל בעלי המניות, ולא להעדיף עסקאות עם בעלי עניין, או להיות במצב שיחשוש שראשו עלול להיערף על כך”.

אייל לפידות (צילום: פאביאן קולדורף)
אייל לפידות (צילום: פאביאן קולדורף)

בעקבות פרסומו של המכתב ברבים, שלחה חברת אקירוב כבר שני מכתבי אזהרה לנוה ולכלל ביטוח, ובהם היא מכחישה את טענותיו של נוה ודורשת התנצלות, אחרת היא “תבחן את צעדיה”. הכוונה היא לתביעת דיבה כלפי נוה אישית, שכן המכתב היה מטעמו ולא מטעמה של כלל ביטוח. מצדו של לפידות, יש לציין, לא נשלח מכתב אזהרה בתגובה לדבריו של יורם נוה.

לעת עתה, בעקבות הסכסוך בתוך החברה, מינתה כלל ביטוח את שופט העליון לשעבר יורם דנציגר לבדיקת האירועים. במקביל, הזהיר הממונה על שוק ההון, ד”ר משה ברקת, את מורי ארקין, המחזיק ב־8% ממניות כלל ביטוח, וגם את אקירוב עצמו, לא להתערב בתהליכי קבלת החלטות לגבי מינוי דירקטורים ונושאי משרה בה. יורם נוה ואייל לפידות לא הגיבו על הידיעה. מאקירוב נמסר: “פגשתי את נוה בסך הכל פעמיים, ולא לבד, אלא עם עוד אנשים מכלל”.