מתקרבים לחזרה לשגרה: חברת אל על תקיים בשבועות הקרובים פיילוט חזרה לשגרה, במסגרתו תפעיל נסיעות מבחן לאירופה בהתאם לביקוש הנוסעים, כך דווח הבוקר (ראשון) בחדשות 13. על פי הדיווח, בהודעה שהתקבלה אתמול אצל חלק מהעובדים שהוצאו לחל"ת עם פרוץ משבר הקורונה, כתבה החברה כי "יש כוונה לקיים ביוני פיילוט שיבחן את הביקוש לטיסות נוסעים. לטובת כך יוחזרו קומץ אנשים - טייסים ומגזרים רלוונטיים". בימים הקרובים, על פי ההודעה, תבחן ההנהלה כמה עובדים יוחזרו.

ההודעה מתפרסמת כשלושה שבועות לאחר שהחברה הודיעה לבורסה כי החל"ת לעובדיה יימשך עד ל-30.6. זאת, ברקע המשבר הקשה בענף התעופה בעקבות ביטול רוב הטיסות ברחבי העולם.

מחברת אל על נמסר בתגובה לדיווח: "לא מדובר בחידוש הטיסות, מאחר ולא  השתנו התנאים בצורה מהותית  ועדיין יש איסור כניסה לזרים לישראל וחובת בידוד לישראלים. יחד עם זאת בכוונת החברה לקיים  בחודש יוני פיילוט מצומצם על מנת לבחון את תחילת הביקוש לטיסות נוסעים ולטובת כך יוחזר מספר מצומצם של עובדים".

בתוך כך, אל על הודיעה כי לראשונה מזה עשור, נחת מטוס שלה בטורקיה, והיא תחל בהפעלת טיסות מטען עם ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה. כאמור, מטוס הדרימליינר של אל על שהוסב לפעילות מטענים, ביצע את טיסת המטען הראשונה של החברה שנחתה באיסטנבול בשעה 7:00 בבוקר והעמיסה 24 טון של ציוד.

בחברה ציינו כי "המטען ימשיך מטורקיה לתל אביב ומשם לניו יורק במטוס המטען של אל על שפועל באופן קבוע על הקו תל אביב-ליאז׳ ותל אביב-ניו יורק. בשלב זה אושר לאל על להפעיל השבוע שתי טיסות מטען לצרכים הומניטריים והחברה הגישה לרשויות בטורקיה בקשה לאישור הפעלת טיסות לצורכי מטען באופן קבוע. אל על מפעילה בימים אלה את כל צי המטוסים רחבי הגוף של החברה לצורכי הטסת מטענים ומטיסה ציוד הומניטרי מ-10 יעדים בסין לרחבי העולם".