"אני מאמין שהרוטציה תתקיים ושבני גנץ יחליף את בנימין נתניהו בעוד שנה וחצי כראש הממשלה, וכל הסימנים מעידים על כך" כך אמר עמיר פרץ שר הכלכלה והתעשייה בראיון חג למעריב. הוא העריך כי "הממשלה תשרוד מעבר לשנה וחצי כי כולם מבינים שיש טראומה של בחירות נוספות". לדבריו, הציבור לא יסלח למי שיביא לבחירות חדשות ללא קשר לימין ושמאל. "יש מבנה קואליציוני שקשה לזעזע. בנו קונסטרוקציה מאוד מסובכת שבה כול חוליה יכולה למוטט את המגדל כולו. אין מישהו שיצא מזה עם ידו על העליונה. הממשלה הזאת באמת מוכיחה שהפוליטיקה היא אומנות הבלתי אפשרי".

בתשובה לשאלה מדוע הוא הפר את הבטחת הבחירות שלא להצטרף לנתניהו השיב יו"ר העבודה: "הייתי יו"ר המפלגה היחיד שאמרתי שנלך גם עם הרשימה המשותפת. רצינו לעשות מאמץ אמיתי ולהקים ממשלה חלופית, אבל לצערי זה לא צלח. מתחנו כמה שיותר את הרעיון של החלפת ביבי אבל העם הכריע אחרת". לדבריו, החלופה הייתה בחירות רביעיות שעלולות היו להוביל לקרע בעם.

בהמשך השיחה שיתף בתחושותיו לגבי הישיבה באותה הממשלה עם נתניהו, שבתחילת השבוע התקיים הדיון הראשון במשפטו הפלילי. "זה מאוד מפריע לי, אבל המציאות האלטרנטיבית שבה הייתי מביט באדישות בעיניים של מיליון מובטלים הייתה מטרידה אותי יותר", הדגיש פרץ, "קשה לי להאמין שבחירות רביעיות היו מובילות לממשלה אחרת. לפי דעתי, התוצאה שלהן היתה ביבי חזק יותר".

"משכנו עד לנקודת הקצה האפשרית אבל הישראלים החליטו ביבי וגם בג"ץ אישר את ההחלטה. עשינו הכול כדי להפיל אותו אבל הציבור והקורונה הביאו אותנו לממשלה. אני לא מקבל את הביקורת הקשה כנגד בני גנץ שהצטרף מתוך תחושה של שליחות ואחריות" אומר פרץ והוסיף: "הכי נוח והכי קל היה להישאר באופוזיציה אבל בחרתי אחרת. גם באופוזיציה אין עמדות ברורות. יושבים שם איווט ליברמן, נפתלי בנט, יש עתיד עם מחלוקת פנימיות והרשימה המשותפת. אתה רואה את הגורמים הללו מגיעים לאיזה הסכמה?"

בהתייחסו לנושאי המשק והכלכלה השונים הביע שר הכלכלה את שביעות רצונו ממתווה שר האוצר להחזרת העובדים לעבודה הכולל פיצוי קבוע של 7,500 שקלים לכל עובד שיוחזר. לדבריו "עד היום לא היה מעסיקים תמריץ להחזיר עובדים. המתווה החדש יעניק תמריץ למעסיקים להחזיר עובדים מחל"ת".

לכך יש להוסיף השקעה של 500 מיליון שקל להכשרת עובדים שיאיישו 80 אלף משרות פנויות במשק. פרץ תומך בתשלום דמי אבטלה לעצמאים. "התשלום מגיע להם כמו לכל שכיר אחר. איציק שמואלי שר העבודה והרווחה ואני מגבשים את המתווה שיוצג ביום ראשון הכולל סיוע ממשלתי של כמה 300-500 מיליוני שקלים ותשלום דמי ביטוח לקרן האבטלה של 0.25% מהשכר".

הראיון המלא יפורסם בטור שוטף פלוס בגיליון החג של מעריב סופהשבוע