הנהלת בנק הפועלים הודיעה אתמול לעובדים על תחילתה של תוכנית פרישה חדשה. התוכנית גובשה על ידי ראש חטיבת כוח אדם בבנק עמית אוברקוביץ', ואושרה על ידי המנכ"ל דב קוטלר. לפי ההערכות, עלות התוכנית נאמדת ב־400־500 מיליון שקל.

במסגרת התוכנית יפרשו 100 עובדים שנכללו בתוכנית הקודמת ולא ניצלו את הפרישה. 400 עובדים נוספים יפרשו במסגרת תוכנית לפרישת 900 עובדים, שנפרסה על פני שלוש שנים. 500 עובדים נוספים צפויים לפרוש בשנתיים שלאחר מכן.

התוכנית מיועדת לעובדים ותיקים שהגיעו לגיל 55 ושצברו ותק של למעלה מ־20 שנה. לעובדים אלה תוצע אחת החלופות הבאות: קבלת פנסיה מוקדמת (עד לגיל הפרישה בפועל - 62 לנשים ו־67 לגברים), כשעד למועד הפרישה הרשמי לגמלאות יזכו לפנסיית גישור מהבנק; מי שלא מעוניין לפרוש לפנסיה יקבל אפשרות לפיצויים מוגדלים בגובה של עד 250% לכל שנת עבודה. תשלום הפיצויים המוגדלים יחושב לפי הוותק ומעמדו של העובד בבנק.

עובד שמעוניין להצטרף לתוכנית הפרישה יתבקש להודיע על כך עד 30 ביוני. במקרה זו מועד הפרישה בפועל יהיה 30 בספטמבר. עם זאת, הפרישה תלויה במפגש רצונות של הצדדים. להנהלה תהיה הזכות להטיל וטו על עובד מסוים, אם יתברר שמדובר בעובד חיוני שפרישתו תפגע בשרשרת הייצור או שאין לו תחליף.

השלמת התוכנית צפויה להוביל לחיסכון של מאות מיליוני שקלים בהוצאות השכר של הבנק ולשפר את יחס היעילות התפעולית, העומד כיום על 57% ונחשב לאחד הנמוכים במערכת הבנקאית.

תוכנית הפרישה בבנק הפועלים היא אחת התוצאות של משבר הקורונה. במהלך המשבר נסגרו 75% מסניפי הבנק, אך בשל הרחבת מערך האונליין השירות ללקוחות נפגע בשוליים. כך למשל ללקוחות בגיל השלישי ניתנה האפשרות לקבל שירות טלפוני מקצועי או להזמין מראש פגישה עם פקיד בכיר.

תוכנית בנק הפועלים משתלבת עם תוכניות לצמצום כוח האדם בבנקים נוספים. מנכ"ל בנק דיסקונט אורי לוין יפעיל עוד לפני ראש השנה תוכנית פרישה לכ־250 מעובדי הבנק. גם מנכ"ל לאומי חנן פרידמן מתכוון להוביל מהלך דומה בתיאום עם יו"ר הוועד מירי רובינו.
דיסקונט ולאומי יפרסמו הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2020, לאחר שאושרו אתמול בישיבות הדירקטוריון.