הפניקס אחזקות (חברת האם של הפניקס ביטוח) פרסמה שלשום זימון לאסיפה הכללית של בעלי המניות כדי לאשר מספר מהלכים עסקיים, ובראשם מינוי של חברי הדירקטוריון. המינויים יובאו לאישור האסיפה הכללית שתכונס ב־7 ביולי.

בתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש בני גבאי, שמונה לתפקיד עם רכישת השליטה על ידי קרנות ההשקעה האמריקאיות סנטרברידג' וגלטין. גבאי גם משמש כיו"ר חברת הבת הפניקס ביטוח, המנוהלת על ידי אייל בן סימון. בדירקטוריון יכהן אלי יונס, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, ששימש כיועץ העסקה מטעם הקרנות. יונס ישמש בדירקטוריון כיו"ר ועדת המשנה לאסטרטגיה עסקית.

מינוי בולט נוסף הוא של ד"ר אהוד שפירא, לשעבר יו"ר פסגות בית השקעות. ד"ר שפירא שימש כיו"ר הפניקס בתקופה שבה נשלטה החברה על ידי יצחק תשובה. רוחה לוין, לשעבר מנכ"לית ענקית הנדל"ן גזית גלוב, המשמשת כיום כיועצת עסקית וכדירקטורית בנייר חדרה, מונתה אף היא.

המשרדים של הפניקס (צילום: אלוני מור)
המשרדים של הפניקס (צילום: אלוני מור)

דבר מעניין במיוחד בהרכב הדירקטוריון הוא הנציגים של קרנות ההשקעה הזרות. מטעמה של קרן ההשקעות סנטרברידג' יכהנו קרלטון לנגוורת'י (שותף בקרן) ורוג'ר אברבנל. האחרון מכיר היטב את המנטליות העסקית הישראלית. הוא כיהן בעבר בדירקטוריון טבע והקים בישראל את הסניף של ענקית הייעוץ מקנזי (ששימשה כיועצת בגיבוש התוכנית העסקית של הפניקס). דירקטורים נוספים, מטעם קרן גלטין, הם אנשי העסקים האמריקאים יצחק שוקרי כהן ומרילין ויקטוריה הירש.

גם לחברת הבת, הפניקס ביטוח, הצטרפו מספר חברי דירקטוריון ובהם אורית אלסטר, לשעבר מנהלת החטיבה העסקית.