משרת יו"ר בבנק בישראל נחשבת למאתגרת, אבל בבינלאומי לא השכילו למצוא יו"ר קבוע כבר יותר מחצי שנה. יושבת הראש הקודמת אירית איזקסון הודיעה כבר בסוף 2019 על פרישתה מהתפקיד, לאחר שלא מצאה את מקומה בבנק. בפועל היא פרשה ב־20 בפברואר 2020, והבנק נותר ללא יו"ר - בניגוד להוראות הנוהל הבנקאי. קובי סיט, מנכ"ל פיבי (חברת האם) ומקרובו של בעל השליטה בבנק בינו צדיק, מונה כממלא מקום היו"ר ב־8 במרץ. 

כדי להימנע מניגודי אינטרסים, סיט לא יקבל את תפקיד היו"ר הקבוע, וצדיק, המעניק גיבוי מוחלט למנכ"לית סמדר ברבר, ניסה לאתר בחודשים האחרונים יו"ר חדש - בינתיים ללא הצלחה. מאז מינויו של סיט מנוהל הבינלאומי ללא יו"ר קבוע, מה שנחשב לתקלה המנוגדת לנוהל הבנקאי התקין. המפקח על הבנקים החדש יאיר אבידן עובר על כך בשלב זה לסדר היום.

בתוך כך, אתמול נמסר כי יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים עודד ערן פורש סופית מתפקידו בבנק, על רקע מחלה קשה. ערן הודיע לפני שבועיים על יציאתו לחופשה, אך לנוכח מצב בריאותו החליט לפרוש סופית ולטפל בעצמו.

ערן יוחלף זמנית בידי ראובן קרופניק, המשמש בדירקטוריון הבנק כבר ארבע שנים. פרישת ערן, שהיטיב לנווט את הבנק למרות הסערות סביבו ולתאם את מהלכיו עם המנכ"ל דב קוטלר, היא בבחינת מכה עבור הדרג הניהולי בבנק.

הפועלים מנוהל ללא גרעין שליטה, ולפי הוראות הבנקאות, הדירקטוריון רשאי למנות מתוך חבריו את יושב הראש, בכפוף לאישור הפיקוח על הבנקים. אם לא תהיה הפתעה של הרגע האחרון, קרופניק ימונה לתפקיד באופן קבוע. 

קו עוקף קורונה: קאווה גרופ משיקה טיסות פרטיות

קבוצת קאווה גרופ, המתמחה בשירותי תיירות, מציעה לראשונה פתרון להיעדר טיסות מסחריות ולמגבלות הקורונה: טיסות פרטיות, כולל שירותי קונסיירז'. הטיסה הפרטית כוללת בדיקת קורונה פרטית באבחון מיידי, העברות לשדה התעופה, טרמינל פרטי ושירות VIP, המייתר את הצורך בבידוד. 

השירות מיועד בעיקר לאנשי עסקים, והמחירים בהתאם: טיסה לכיוון אחד בלבד, במטוס בעל 13 מושבים, במסלול תל אביב־אתונה, ב־25 ביוני תעלה 2,799 יורו; בקו תל אביב־איסטנבול (28 ביוני) 2,999 יורו; בקו תל אביב־ציריך (1 ביולי) 3,999 יורו; ובקו תל אביב־לרנקה (1 ביולי) 1,499 יורו. בכל אחד מהיעדים אפשר להוסיף הזמנת מלון או דירת מגורים יוקרתית. אם תבוטל הטיסה, ההחזר הכספי מובטח.

טבע ישראל תובעת 40 מיליון שקל מיבואנית סימילאק

חברת טבע ישראל הגישה אתמול תביעה בהיקף 40 מיליון שקל נגד חברת אבוט, יבואנית המותג סימילאק. בתביעה נחשפת לכאורה שיטה שבמסגרתה הופעלו פרופילים פיקטיביים של אמהות, לצד מגיבות בתשלום ברשתות, במטרה להשמיץ את המותג נוטרילון של טבע. טרם הוגש כתב הגנה.

"כתב התביעה והראיות הרבות שנאספו מדברים בעד עצמם", אמר המנכ"ל יוסי אופק, "אני בטוח שבית המשפט יציב גבולות ברורים לחברות שבוחרות לא להתנהל לפי אמות מידה עסקיות וצרכניות הוגנות".

איקאה השיקה קולקציית רהיטים לבעלי מוגבלויות 

רשת איקאה השיקה לאחרונה קולקציית רהיטי נוחות חדשה במחירים מוזלים, ובה מגוון מוצרים לשימוש יומיומי, ההופכים את סביבת הבית לנגישה ולנוחה יותר לאנשים המתמודדים עם צרכים שונים. היא עוצבה ופותחה בשיתוף פיזיותרפיסטים ומומחים מתחום האגרונומיה.

ב־2019 השיקה איקאה ישראל מיזם שעסק בפיתוח מוצרים עבור אנשים עם מוגבלויות. מדובר בכורסה עם משענות יד גבוהות, שולחן נגיש ללא מסגרת תחתונה, שטיח מעוצב באריגה שטוחה עם משטח למניעת החלקה ועוד.

ברימאג משתפת פעולה עם ערוץ האוכל Foody

חברת ברימאג, המתמחה בשיווק מכשירי חשמל לבית ולמטבח, פותחת בשיתוף פעולה עם ערוץ האוכל Foody. במסגרת שיתוף הפעולה, החלה ברימאג לשווק סדרת כלי בישול איכותיים המיוצרים ביציקת אלומיניום.

זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו. המוצרים בטיחותיים ומתאימים לכל סוגי הכיריים, קלים לניקוי בשטיפה ידנית ומותרים לשטיפה במדיח הכלים (מלבד מכסה הזכוכית והמחבתות). המחיר המומלץ נע מ־299 ועד 799 שקלים. את הסדרה אפשר להשיג באתר ברימאג אונליין.