יו"ר דירקטוריון בזק, שלמה רודב, התפטר אתמול מתפקידו בעקבות מחלוקת עם בעלי השליטה. פרישתו עמדה באוויר במשך תקופה ארוכה בעקבות המחלוקת, אך כל פעם מחדש יושבו ההדורים.  רודב פורש מבזק לאחר יותר משנתיים בתפקיד. תחתיו הקבוצה פעלה לייצובה ברמה התאגידית וליצירת תוכנית אסטרטגית כוללת לבניית ויישום מהלכים עסקיים משמעותיים בכל אחת מהחברות בקבוצה.

"היה לי הכבוד להיות חלק מקבוצת התקשורת הטובה והמובילה בישראל", אמר אתמול, "אני מותיר אחריי קבוצה המנוהלת היטב, עם כיוון אסטרטגי ברור ומנהלים מצוינים, המוכנה לאתגרים של המחר בשוק התקשורת".

המחלוקת נוגעת בעיקר בשיטת מינוי חברי הדירקטוריון והצורך בשינוי תקנון החברה והתאמתו לדרישות משרד התקשורת בכל הנוגע להרכב הדירקטורים. מבנה הדירקטוריון היה חשוב על רקע העובדה שבעלת השליטה היא אמריקאית וזקוקה להיתר מיוחד. בזק נשלטת על ידי קבוצת סרצ'לייט ועל ידי איש העסקים דוד פורר.

רודב נחשב ליו"ר דעתני ולא היסס לצאת נגד עמדת בעלי השליטה. הוא מונה לתפקיד יו"ר בזק בעקבות התפוצצות פרשת תיק 4000. הוא החליף בתפקיד את דודו גרנות, שמונה על ידי בעל השליטה הקודם שאול אלוביץ' כממלא מקום היו"ר. רודב ראה בניהול בזק אתגר עסקי יוצא דופן והוליך בחברה מספר מהלכים פרסונליים (מינוי דודו מזרחי כמנכ"ל ועסקיים). כמו כן, הוא היה אחראי על העברת המטה הניהולי של החברה, מימוש נכסים באתרים שונים, יציאה מתחומי פעילות מסוימים וכניסה לחדשים.

דירקטוריון בזק יבחר בימים הקרובים יו"ר זמני, ויחל בתהליך מסודר לבחירת יו"ר קבוע שיחליפו בתפקיד. בין המועמדים המוזכרים דודו גרנות, שכאמור כבר שימש כממלא מקום יו"ר, וזאב וורמברנד.