איש העסקים אבי כץ ממשיך ביוזמות העסקיות החדשניות שלו. האיש שהמציא את רשת קופיקס, שממניותיה הוא עדיין מחזיק ב־20% (כיום נשלטת על ידי רמי לוי) והוציא לדרך את קרן הגשמה, משקיע 20 מיליון שקל ברשת חנויות תכשיטים המשובצים אך ורק ביהלומי מעבדה.

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול הבהיר כץ שרשת X Lab Diamonds תציע ללקוחותיה מגוון תכשיטים משובצים יהלומי מעבדה במחירים מהפכניים, המגיעים עד כמחצית ממחירם של יהלומי כרייה. חנות הדגל הראשונה של הרשת נחנכה אתמול בקניון עופר בפתח תקווה.

החנות עוצבה בהשראת הירוק שבטבע ומעניקה חוויה ייחודית ומרגשת לכל מי שמבקר בה. ארבע עד שש חנויות נוספות צפויות להיפתח במהלך השנה, כולל במוסקבה ובלונדון. הרשת תנוהל על ידי הבעלים חגית כץ שינובר, שהועסקה בעבר בחברות שבבעלות אביה. בקבוצה השקיעו מספר שותפים אסטרטגיים נוספים.

ברשת מוצע מגוון רחב של תכשיטים, החל מטבעות אירוסין, שרשראות, צמידים וצמידי טניס, עגילים ומגוון תכשיטים משובצים יהלומי מעבדה. מחיר טבעת זהב המשובצת יהלום כרייה במשקל 1 קראט תעלה לצרכן 18 אלף עד 20 אלף שקל.

"אושיות חברתיות בעולם כמו מייגן מרקל, פנלופה קרוז וליידי גאגא מובילות בהצלחה קו ירוק של יופי ויוקרה, וסוחפות אחריהן ציבור רחב של לקוחות הרוכשים אך ורק יהלומי מעבדה", אמרה כץ שינובר. "טכנולוגיה חדשנית מאפשרת כיום ייצור יהלומים הזהים בכל תכונותיהם ליהלומי הכרייה ואין צורך לפגוע בסביבה כדי ליהנות מהם".

יהלומים (צילום: פלאש 90)
יהלומים (צילום: פלאש 90)

סיבים למסיבה - מיזם הסיבים האופטיים באילת

חברת פרטנר, בשיתוף שר התקשורת יועז הנדל וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, חנכו אתמול את מיזם הסיבים האופטיים בעיר הדרומית. החברה כבר הגיעה להסכמים לשיתוף פעולה לפריסת רשת הסיבים עם מספר גופים עסקיים, ובראשם רשת מלונות ישרוטל. לנוכח הביקוש לשירותי התקשורת, מבקשת גם חברת סלקום, באמצעות מיזם הסיבים IBC (אנלימיטד, שבשיתוף חברת החשמל) להגיע לאילת. 

ל"מעריב" נודע כי ערי הפריפריה הבאות בתור לחיבור הן נהריה, ולאחר מכן קריית שמונה. ערי הפריפריה שחוברו עד היום כוללות את עפולה, אשקלון, קריית גת וקריית ביאליק. כמו כן, חוברו גם באר שבע וירושלים. 

על פי נתונים שנמסרו אתמול על ידי מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי, עד היום חוברו למיזם הסיבים "פרטנר סייבר" 625 אלף לקוחות בכל רחבי המדינה, שהם כ־30% מסך משקי הבית. פרטנר רואה במיזם הסיבים את אחד ממנועי הצמיחה החשובים, לצד פרטנר TV, שעל פי ההערכות מונה כיום 220 אלף בתי אב. 

״משבר הקורונה הוכיח שרשת תקשורת מהירה היא משאב ראשון במעלה. החיבור לאילת יאפשר גם לתושבי הדרום את הנגישות למשאב חשוב זה", הוסיף בנבנישתי.

יועז הנדל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
יועז הנדל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בתוך כך, נודע כי עיריית אילת מקדמת מיזמים נוספים בתחומי הטכנולוגיה, ובכוונתה לשתף פעולה עם פרטנר והמדען הראשי במרכז החדשנות, לצורך הקמת מרכז שימוקם בשטח שדה התעופה הישן בעיר. ההשקעה הראשונית במיזם נאמדת ב־6 מיליון שקל וצפויה לגדול בעתיד. ״אילת היא העיר המתאימה ביותר להנחת תשתית הסיבים, שהיא קריטית במיוחד למערכת החינוך והבריאות בגלל הריחוק של העיר מהמרכז", אמר יצחק הלוי. "המהלך גם חשוב לגיוון תחומי התעסוקה בעיר. המשבר הוכיח כי אומנם התיירות היא מעסיקה נפלאה לעיר אבל היא נפיצה מאוד".

"אילת היא לא סתם עיר", הוסיף השר הנדל, "אמשיך להשתתף בכל אירוע המקדם את חיבור הפריפריה לתשתית הסיבים ולקדמה הטכנולוגית. היכולת לפרוס תשתיות מהווה הזדמנות גדולה לישראל. אדאג כשר התקשורת שתוך זמן קצר ישראל תהיה מרושתת בסיבים אופטיים בדור 5 ברשת הסלולר ואפעל להפחתת נטל הרגולציה".