"הטכנולוגיה והדיגיטציה עזרו לנו לצלוח את משבר הקורונה בצורה טובה יותר ממה שהיה קורה לו היינו בלעדיה" – כך אמר סמזכ"ל ארגון ה־OECD אולריק קנודסן בראיון מיוחד מפריז לעורך הראשי של ה"ג'רוזלם פוסט", יעקב כץ, לקראת הוועידה הלאומית של עיתון "מעריב" וקבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" שתתקיים ביום ראשון הקרוב לציון עשור לכניסתה של מדינת ישראל לארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי.

הוועידה שתוכננה לחודש מרץ השנה ונדחתה עקב משבר הקורונה, קיבלה תפנית אקטואלית ורלוונטית ותתייחס בכל מושב להשפעת הנגיף על כל מדדי החיים, אם בעולם העסקים והכלכלה ואם בתחום הבריאותי – הן במגזר הפרטי והן בציבורי. יש לציין כי הדוח הדו־שנתי המהותי של ישראל ב־OECD אמור להתפרסם בחודש הבא, ולקראתו העניקו מזכ"ל הארגון אנחל גורייה והסמזכ"ל קנודסן ראיונות בלעדיים שישודרו בוועידה וישפכו אור על מעמדה של ישראל והתפתחותה לאורך השנים.

אחד מהפרויקטים החשובים של OECD הוא "Going Digital", ולדברי קנודסן "הפרויקט הוא קרן אור בתוך משבר הקורונה שמשפיע בצורה משמעותית על כל העולם. אם קרה משהו בזכות המשבר זה הטרנספורמציה הדיגיטלית שפרצה דרך וביצעה קפיצה של שלוש או ארבע שנים קדימה. כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם גילו את היכולת המופלאה של הטכנולוגיה לסייע בכל תחומי החיים - בתחום הפנאי, בעבודה ואפילו בשיחה עם הרופא האישי".

תלמידים לומדים באופן מקוון, למידה דיגיטלית (צילום: נאור רהב)
תלמידים לומדים באופן מקוון, למידה דיגיטלית (צילום: נאור רהב)

קנודסן הוסיף כי הטרנספורמציה הדיגיטלית טומנת בחובה הבטחות רבות לעידוד החדשנות, לייעול ולשיפור השירותים תוך כדי צמיחה מכילה יותר ושיפור הרווחה. "חיוני לבנות גישה קוהרנטית ומקיפה כדי לעזור למדינות הארגון להוציא את המיטב מאותה טרנספורמציה דיגיטלית. שינויים טכנולוגיים יועילו לחברה כולה", אמר.

לטענתו של קנודסן, ישראל עומדת במובנים רבים בשורה הראשונה בכל הנוגע לדיגיטציה, סייבר וטכנולוגיה רפואית. "הממוצע הישראלי בפיתוח ודיגיטציה הוא כפול משאר מדינות ה־OECD", הסביר. "יש לכם יסודות טובים והרבה מדינות יכולות ללמוד מכם. לישראל יש מידע גדול בתחום ביטחון הרשת, והיא תורמת לנו מאוד בידע ובניסיון. למען האמת, הוועידה הבאה המתוכננת שלנו בנושא אמורה להתקיים ב־2021 בישראל, ואנחנו מקווים להיות שם".

הוועידה תשודר במתכונת דיגיטלית באתרי האינטרנט ובעמודי הפייסבוק של "מעריב", ה"ג'רוזלם פוסט" ו"ביזפורטל" ביום ראשון הקרוב בין השעות 9:30־14:00.